جمعه 31 فروردين 1403 19:30
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
ايجاد شهرك چاپ و نشر تحولي بزرگ در حوزه كتاب است چاپ

 سرپرست معاونت فرهنگي و هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم گفت: با ايجاد شهرك چاپ و نشر در قم تحولي بزرگ در حوزه كتاب رخ مي‌دهد.

رسول موسوي‌نژاديان امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در قم افزود: شهرك و چاپ و نشر در استان قم گام موثري در تجميع فعاليت در حوزه چاپ و نشر و ساماندهي به وضعيت ناشران است.
سرپرست معاونت فرهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم ادامه داد: اين تجميع موجب ايجاد بازار رقابتي ميان ناشرين مي‌شود كه بازخورد آن ارتقاي سطح كيفي و كمي توليدات حوزه نشر است.
وي با بيان اينكه ساماندهي و تجميع ناشران زمينه نظارت بر اجراي كار را تسهيل مي‌كند، اظهار داشت: اين نوع نظارت يكي از عوامل مهم در ارتقاي مفهومي و محتوايي كتاب‌هاست.
موسوي‌نژاديان خاطرنشان كرد: ايجاد اين شهرك با نتايج ياد شده موجب ايجاد بستر روند استانداردسازي شرايط كارگر، كارفرما، مكان و توليدات حوزه چاپ و نشر مي‌شود.
وي ادامه داد: امكان دسترسي بهتر به اين مراكز براي مردم از ديگر دستاوردهاي ايجاد شهرك چاپ و نشر در استان قم است و به دليل تجميع بيشتر ناشران در يك مكان، امكان انتخاب و دسترسي به ناشر و محصولات فرهنگي آن تسهيل مي‌شود.
وي يادآور شد: اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي درصدد انتقال همه ناشران و فعالان عرصه چاپ و نشر به شهرك چاپ و نشر است، ولي به دليل ظرفيت اين شهرك و نيز عدم استقبال و توانايي برخي ناشران به اين مكان جديد، اين امكان براي همه ناشران وجود ندارد.
موسوي‌نژاديان با اشاره به اعلام آمادگي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مبني بر نوسازي و حمايت از خريد تجهيزات و دستگاه‌هاي جديد چاپ براي ناشران افزود: ارتقاي سطح دستگاه‌هاي چاپ مي‌تواند كيفيت توليدات فرهنگي و كتاب‌ها را ارتقا داده و اين امر در افزايش انگيزه مخاطب به مطالعه تاثير زيادي دارد.
وي راه‌اندازي شهرك چاپ و نشر را يكي از الزامات فرهنگي قم دانست و ادامه داد: در حال حاضر زمين اين شهرك تحويل داده شده و در مرحله تامين آب، برق و راه‌هاي دسترسي به آن قرار داشته و شركت شهرك‌هاي صنعتي عمليات ساخت آن را برعهده دارد.
سرپرست معاونت فرهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم اظهار داشت:‌ ايجاد اين شهرك موجب اشتغالزايي، افزايش ميزان نظارت و ارتقاي سطح كيفي و كمي توليدات حوزه نشر در استان و كشور مي‌شود.
موسوي‌نژاديان گفت: هم‌اكنون 118 چاپخانه افست و ديجيتال، 800 ناشر، 36 ليتوگرافي و 84 صحافي در استان قم فعاليت مي‌كنند.
وي با بيان اينكه طرح آمايش ناشران در سطح استان اجرايي خواهد شد، اظهار داشت: در اين طرح ناشران فعال و غيرفعال شناسايي شده و به ناشران غيرفعال اخطار ابطال پروانه و مجوزشان داده مي‌شود.
وي افزود: اجراي اين طرح تحركي در حوزه چاپ و نشر ايجاد مي‌كند و باعث حضور پررنگ‌تر ناشران متخصص در اين زمينه مي‌شود.


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com