جمعه 31 فروردين 1403 19:03
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
تاکید بازیکن سابق تیم ملی فوتبال بر کتابخوانی چاپ

 

 

بازيكن سابق تيم ملي فوتبال تاكيد كرد:‌ كتاب‌خواني بهترين ابزار براي افزايش آگاهي مربيان و ورزشكاران است.

جواد زرينچه در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: براي افزايش سطح علمي مربيان و‌ ورزشكاران و همچنين براي پرورش ورزشكاراني با آگاهي بالا و در نهايت آينده‌اي روشن براي ورزش كشور بايد به كتاب‌ و فرهنگ مطالعه اهميت ويژه‌اي داد.

سرمربي تيم آلمينيوم اراك تصريح كرد: متاسقانه توجه مناسبي به بخش كتاب و مطالعه نمي‌شود، به همين علت امروزه بسياري از پيشكسوتان فوتبال اعتقادي به تاليف كتاب و انتقال تجربيات خود به علاقمندان ندارند.

وي اضافه كرد: برخي مربيان باتجربه از علم كارشناسان و حتي جوان‌هايي كه علم روز دنيا را كسب كرده‌اند، ترس دارند و اغلب از اين افراد استفاده نمي‌كنند.

وي ادامه داد:‌ براي افزايش تاليف كتاب و از بين رفتن فاصله بسياري كه ميان علم تئوري و تجربي وجود دارد، بايد فدراسيون فوتبال از مربيان با تجربه به همراه كارشناسان و فوتبال شناسان دعوت به عمل آورد تا اطلاعات هر دو طرف در هم آميخته شود و آينده فوتبال را بهتر از قبل رقم بزند.

زرينچه درباره تيم آلمينيوم اراك و سطح علمي اين مجموعه عنوان كرد: در حد امكان زمينه مطالعه را در اختيار بازيكنان تيم و عواملي مختلف مجموعه قرار داده‌ايم و با تهيه جديد‌ترين كتاب‌هاي موجود در حوزه فوتبال و قرار دادن آن‌ها در اختيار بازيكنا،ن بستر افزايش علم و آگاهي تيمي را ايجاد كرده‌ايم.

وي عنوان كرد:‌ در حوزه روانشناسي ورزشي و علم تمرين فعاليت‌هاي مناسبي توسط مجموعه ما انجام شده است و در كنار اين‌ها حضور فرهاد غروي(نويسنده و مترجم حوزه فوتبال) و امثال وي كه داراي آگاهي و دانش فوتبال‌اند نيز در فرايند رو به رشد روحي و رواني و همچنين علمي بازيكنان موثر بوده است.

بازيكن سابق تيم استقلال تهران خاطرنشان كرد: وجود آرشيوي از كتاب در هر يك از باشگاه‌‌هاي فرهنگي ورزشي كشور ضروري است، زيرا در طول فصل مسابقات شرايط مختلفي از لحاظ تمريني وجود دارد و مربيان و بازيكناني كه اطلاعات مناسبي درباره علم تمرين دارند، موفق‌تر خواهند بود.

وي ادامه داد: زماني كه يك بازيكن فوتبال اطلاعات مناسبي درباره آناتومي بدن، علم تمرين و بيش تمريني و همچنين آسيب‌هاي ورزشي بداند، مي‌تواند از حركات نابجا، تمرينات نادرست، استفاده از امكاناتي كه احتمال آسيب را تشديد مي‌كند و رعايت اصول تمرين و استراحت، يك فصل بدون فراز و نشيب و مصدوميت را پشت‌سر بگذارد.

زرينچه درباره وضعيت تيم آلمينيوم اراك و تاثير كتاب و مطالعه بر اين وضعيت گفت: مسابقات ليگ فوتبال سال جاري را با آمادگي و تمرينات بسيار مطلوب و بدون آسيب‌ديدگي پشت سر گذاشتيم، كه اگر مطالعه و استفاده از افرادي با علم فوتبال را در اولويت فعاليت خود قرار نمي‌داديم، به اين مهم دست پيدا نمي‌كرديم.

وي اضافه كرد: متاسفانه امروزه در كشور ما تمام مسووليت تيم به سرمربي آن باز مي‌گردد، در صورتي كه يك تيم فوتبال متشكل از گروهي از عوامل مختلف است كه سرمربي به آن جهت مي‌دهد و عوامل اين گروه بايد از افرادي تشكيل شوند كه علم و تجربه بالايي را در اختيار دارند تا از آن براي ياري رساندن به سرمربي استفاده كنند.

جواد زرينچه در پايان اظهار داشت: تنها عامل موفقيت در هر فعاليتي، كسب آگاهي لازم درباره آن است و به همين منظور براي تاليف كتاب و ارايه تجربيات خود به ديگران در صورت ايجاد فضاي مناسب اقدام خواهم كرد.


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com