جمعه 7 ارديبهشت 1403 18:35
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
بازپروری زندانیان با استفاده از کتاب چاپ

 

سازمان زندان‌ها بخشی از فعالیت‌ خود را به بازپروری فکری زندانیان از طریق توزیع کتاب اختصاص داده است.



معاون مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش و مسوول انتشارات سازمان زندان‌ها یکی از وظایف مهم این سازمان را «باز اجتماعی کردن» زندانیان برای بهبود زندگی آینده‌ دانست و گفت: سازمان زندان‌ها بخشی از فعالیت‌ خود را به بازپروری فکری زندانیان از طریق توزیع کتاب اختصاص داده است.

احمد راهرو در گفت‌وگو با ایبنا، با بیان این که زندان تنها مکانی برای مجازات نیست، اظهار داشت: با توجه به نقش زندان در اصلاح و تربیت افراد، حوزه فرهنگی - تربیتی سازمان زندان‌ها کتاب‌هایی با موضوعات مهارت‌های زندگی، آموزش احکام و عقاید و آموزش‌های رسمی و غیررسمی را در بین زندانیان توزیع می‌کند.

وی تولید کتاب ویژه نیروی انسانی زندان‌ها را یکی دیگر از وظایف مهم انتشارات سازمان زندان‌ها دانست و گفت: این انتشارات با نام «راه تربیت» در سال 1381 با هدف دستیابی به آخرین یافته‌های علم زندان‌بانی در دنیا و همچنین اطلاع‌رسانی درباره فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در زندان راه‌اندازی شد.

راهرو با بیان این که انتشارات راه تربیت ابتدا اختصاص به انتشار کتاب‌هایی با موضوع فعالیت‌های زندان‌بانی و حوزه‌های مختلف اداره زندان‌ها داشت، اظهار داشت: با توجه به نیاز جامعه زندانیان، سپس انتشار کتاب‌هایی ویژه توانمند‌سازی و اطلاع‌رسانی به آنان در دستور کار انتشارات سازمان قرار گرفت.

معاون مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش و مسوول انتشارات سازمان زندان‌ها درباره اهداف این انتشارات گفت: بخشی از آثار منتشر شده در انتشارات راه تربیت، در راستای آموزش کارکنان در دوره‌های ضمن خدمت تخصصی و دوره‌های بلندمدت دانشگاهی است. تاکنون بیش از چهل عنوان کتاب تخصصی درباره فعالیت‌های زندان‌بانی منتشر شده است که بخشی از آنها در دوره‌های کاردانی و کارشناسی رشته‌های اصلاح و تربیت و آسیب‌شناسی با گرایش پیش‌گیری از اعتیاد و مددکاری تدریس می‌شوند.

وی افزود: بخش دیگری از کتاب‌های انتشارات سازمان زندان‌ها با موضوع آموزش تخصصی زندان‌بانی در آموزش‌های غیرحضوری این سازمان مورد استفاده قرار می‌گیرند، به این صورت که پس از توزیع کتاب‌ها بین کارکنان، آزمونی همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود و سپس گواهینامه‌ای برای پذیرفته‌شدگان از سوی مرکز آموزشی و پژوهشی سازمان صادر می‌شود.

راهرو با بیان این که کتاب‌هایی با موضوع فعالیت‌های علم اداره زندان‌ها تنها از طریق انتشارات سازمان زندان‌ها منتشر و توزیع می‌شوند، گفت: بخشی از کتاب‌های این انتشارات برای استفاده دانشجویان رشته‌های روان‌شناسی، علوم تربیتی و علوم اجتماعی است و بخشی دیگر منابعی برای محققان و پژوهشگران برای پروژه‌های مطالعاتی و تحقیقاتی درباره زندان‌اند.

مسوول انتشارات سازمان زندان‌ها با اشاره به توزیع آثار این انتشارات در بازار نشر، کتاب «آسیب‌شناسی زندان» و اثر دیگری با موضوع اسناد زندان و زندانیان عصر پهلوی را از آثار قابل توجه این انتشارات معرفی کرد و گفت: کتاب «آسیب‌شناسی زندان» نوشته علی شمس، مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش سازمان زندان‌هاست که به شکلی کاربردی به مسایل موجود در زندان و ارایه راهکار برای آنها پرداخته است.

راهرو درباره کتاب «اسنادی از زندان و زندانیان عصر پهلوی» گفت: این اثر سندهای دوره پهلوی اول و بخشی از پهلوی دوم را بررسی می‌کند که با مقایسه آنها با وضعیت کنونی می‌توان به پیشرفت سازمان زندان‌ها در زمینه نگهداری از زندانیان و برنامه‌‌ریزی‌های آن پی‌برد.

وی با بیان این که گزارش‌های افراد مختلف در دوران پهلوی به ارگان‌های دولتی بیانگر وضعیت زندان‌ها در آن زمان است، گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران دیدگاه موجود نسبت به زندان، دیدگاهی پلیسی و امنیتی بود اما پس از پیروزی انقلاب این دیدگاه جای خود را به نگرش اصلاحی و تربیتی داد. زندان‌ها در زمان طاغوت تنها مکانی برای جداسازی افراد بزهکار از جامعه بود اما اکنون زندانیان علاوه بر تحت نظارت بودن و جلوگیری از خطرات احتمالی‌شان، تحت آموزش‌های توانمند‌سازی برای بازگشت به جامعه قرار می‌گیرند.

برخی آثار انتشارات سازمان زندان‌ها در غرفه این سازمان در نمایشگاه جامع عملکرد قوه قضاییه ارایه شده است. این نمایشگاه که به مناسبت هفته قوه قضاییه از یکم تیر آغاز شده است، تا هشتم این ماه در سالن‌های میلاد و خلیج فارس در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپاست.



ketabnews.com


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com