پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 16:17
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
انتشار كتابي جنجالي درباره برخورد با ارامنه در تركيه چاپ

 

كتاب «برخورد با ارامنه در سال‌هاي 1915-16» كه حاوي ديدگاه‌هايي خاص و مخالف با ديدگاه‌هاي دولت تركيه درباره ارامنه است در اين كشور منتشر شد.

به گزارش خبرگزاري فارس، انتشار اين كتاب جنجالي پس از 90 سال در تركيه حواشي زيادي را به همراه داشته و جنجال‌هايي را به پا كرده است.
اين كتاب كه پيش از اين با نام « كتاب سبز» معروف بوده به دليل ارائه و انعكاس اخبار و ديدگاه‌هايي كه به شدت مورد انتقاد دولت تركيه بوده قريب به يك قرن در سايه قرار گرفته و اجازه انتشار پيدا نكرده است.
كتاب «برخورد با ارامنه در سال‌هاي 1915 و 16» كه اول بار به زبان انگليسي و با همكاري پارلمان انگليس منتشر شد به طور دقيق حوادث و حواشي سال‌هاي 1915-16 را پيرامون تبعيد ارامنه از منطقه آناتولي تركيه به وسيله امپراطوري عثماني را بازگويي و تحليل مي‌كند.
نويسنده اين كتاب در اين اثر اين موضوع را به صراحت مطرح كرده است كه امپراطوري عثماني در سالهاي فوق‌الذكر بسياري از ارامنه را به صورت دسته‌جمعي و گروهي از قتل‌عام كرده است.
به گفته روزنامه‌هاي تركيه دليل مخالفت دولت تركيه و عدم انتشار اين كتاب به زبان تركي در سالهاي گذشته به دليل ارائه همين ديدگاه منفي نسبت به كشور تركيه بوده است.
به گفته مفسران و تحليل‌گران انتشار اين اثر پس از سالها به زبان تركي در كشور تركيه نقطه عطف در تاريخ كشور تركيه است كه دريچه‌هاي جديدي را براي گفت‌وگو ميان فعالان سياسي به وجود خواهد آورد.


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com