جمعه 7 ارديبهشت 1403 18:10
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
داستان‌‌هاي مثنوي در قالب انيميشن روايت مي‌شود چاپ

 

مركز صبا قصد دارد مجموعه داستان‌هاي مثنوي را در قالب انيميشن روانه بازار كند.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي مركز صبا، اين داستان‌ها به سفارش صبا از گنجينه ادبي، مثنوي مولوي استخراج و جمع آوري شده است.
بنابراين گزارش، اين مجموعه در قالب 50 اثر براي كودكان و نوجوانان به زبان ساده تهيه و تنظيم شده كه 26 داستان آن از طرف اداره كل پويانمايي صبا به صورت مجموعه تلويزيوني براي تبديل به انيميشن در نظر گرفته شده است.
هر قسمت از اين مجموعه تلويزيوني براي تبديل به انيميشن در نظر گرفته شده و از آنجائيكه اين داستان‌ها مربوط به زمان گذشته است، براي برقراري ارتباط بهتر كودكان و نوجوانان امروزي با اين داستان‌ها تمهيداتي در نظر گرفته شده كه عبارت است از بخش آغازين و پاياني هر قسمت كه به زندگي كودكي در زمان حال مي‌پردازد و اين كودك با خواندن هر يك از داستان‌هاي كتاب و سفر به زماني كه آن داستان اتفاق مي‌افتد، به پند و اندرزهاي نهفته در آن پي مي‌برد و از مقايسه آن با زندگي خود در مي‌يابد كه پندها و راهنمايي‌هاي موجود در داستان‌هاي مولوي به زندگي روزمره او بسيار نزديك است و از آن مي‌تواند درس‌هاي آموزنده زيادي بگيرد.
خلق صحنه‌اي طنز و سرگرم كننده نيز براي ايجاد جذابيت بيشتر داستاني و بصري جزو اركان جدا ناشدني اين مجموعه به شمار مي‌رود و با استفاده از كاراكتر پيرمرد جادوگر كه با شخصيت اصلي داستان دوست مي‌شود، بر اين جنبه از كار هم توجه ويژه‌اي شده است.
از آنجائي‌كه داستان‌هاي مولوي براي هر انساني و در هر گروه سني كه باشد آموزنده و سرگرم كننده است، اين مجموعه تلويزيوني نيز براي كليه گروه‌هاي سني مناسب است و در زمان نوشتن فيلم نامه و كارگرداني آن سعي شده كه به علايق گروه‌هاي سني توجه شود تا براي تمام سنين جذابيت‌هاي خاص خودش را دارا باشد.
شروع اين پروژه از تاريخ 15 فروردين با برنامه‌ريزي زماني براي 7 قسمت نخستين جهت شكل گيري كاراكترهاي اصلي داستان كه در روند اجرايي سريال به صورت متناوب به بيننده معرفي مي‌شوند و به وجود آوردن يك بستر كلي كه در داستان در آن شكل مي‌گيرد آغاز شد و تا 15 خرداد به طول انجاميد. از اين تاريخ تا آغاز مرحله توليد كه يكم تير است، به نوشتن طرح فيلمنامه و طراحي استوري برد و طراحي پس زمينه و طراحي انيمه براي 7 قسمت نخستين اختصاص داده شده. ساخت اولين قسمت با نام شكار اژدها يك ماه به طول انجاميد و تدوين آن در تاريخ 15 مردادماه به پايان رسيد. سپس دو قسمت ديگر از اين مجموعه به صورت موازي از تاريخ 19 مرداد آغاز و در تاريخ معين شده و طبق برنامه در تاريخ 19 شهريور به پايان رسيده است.
براي ساخت هر قسمت 30 روز در نظر گرفته شده كه نوشتن فيلم نامه و طراحي استوري برد و تهيه كليدهاي حركتي و طراحي و رنگ پس زمينه‌ها و همچنين تدوين و صدا گذاري به‌صورت موازي با ساخت پروژه انجام مي‌شود. طبق اين برنامه ساخت 26 قسمت اين مجموعه در تاريخ 30 آبان سال آينده به پايان خواهد رسيد. سعي اين مؤسسه در اين است كه علاوه بر ارائه فيلم‌هايي با كيفيت عالي در انجام تعهدات خود جهت تحويل به موقع فيلم‌ها به مؤسسه فرهنگي و هنري صبا همكاري را داشته باشد.
ساير عوامل اين مجموعه انيميشن عبارتند از: تهيه كننده و مدير توليد: مؤسسه فرهنگي و هنري طاهر، نويسنده و كارگردان: افسون شهرياري، انيماتورها: سولماز قلي‌پور، الهه ابراهيمي و محمد فرهنگ، طراح پس زمينه: افسون شهرياري، رنگ آميزي پس زمينه: الهه بهين
طراح كليد: افسون شهرياري، نظارت بر انيمه: افسون شهرياري و ساسان سليماني و تدوين و مشاور كارگردان: ساسان سليماني


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com