چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 20:39
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
فرانسه ميهمان نمایشگاه کتاب مادرید چاپ


شصت و چهارمين دوره نمایشگاه کتاب اسپانیا كه از دیروز در مادرید آغاز به کار کرد، تا 14 ژوئن برپا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل ازهرالد تریبيون، امسال در این نمایشگاه 121 کتابفروشی، 196 ناشر، 12 توزیع کننده و 28 سازمان رسمی شرکت فعال دارند و 7 غرفه بزرگ و مشخص نیز برای 350 نوع فعالیت زمان‌بندی شده آماده شده است.

وزیر فرهنگ اسپانیا «آنگلس گونزالس سینده» در مراسم افتتاحیه ضمن بیان این که اهمیت اين نمايشگاه بر ناشران و مردم سراسر اسپانیا پوشیده نیست، ابراز امیدواری کرد كه نمایشگاه کتاب امسال نیز همچون سال‌های گذشته از رونق خوبی برخوردار باشد و بتواند با بحران‌های موجود در جهان به ویژه در بخش کتاب و صنعت نشر مبارزه کند.

«گونزالس» اعتراف کرد با وجود این که دولت و وزارتخانه متبوع او نخستین کسانی بودند که به سمت استفاده از نسخه‌های دیجیتالی گرایش پیدا کردند، ولی نسخه‌های چاپی کتاب‌ها با هیچ چیز قابل قیاس نیست و کتاب‌های چاپی و دیجیتال هريک جایگاه ویژه‌ خود را دارند.
 
در این نمایشگاه  نویسندگانی مانند «آنتونیو گاموندا» برنده جایزه سرووانتس، «فرانسیسکو نیوآ» نمایشنامه‌نویس اسپانیایی، «آلخاندرو جودورووسکی» نویسنده اهل شیلی، «اریک امانوئل اشمیت» و «ماتنیوس انراد» هر دو از فرانسه حضور دارند. از ديگر چهره‌های این نمایشگاه بازيگر قديمي سينما «کلودیا کاردیناله» است که در اين نمايشگاه از کتابش با عنوان «تونس من» رونمایی خواهد کرد.

علاوه بر اين عمارت شهرداري نیز به سبک کافه‌های سال 1900 اسپانیا بازسازی شده و به محلی برای معرفی کتاب، رونمایی كتاب، برگزاری میزگرد و بحث و تبادل نظر و محلی برای فعالیت های ویژه کودکان فراهم شده است.

میهمان افتخاری این دوره از نمایشگاه کتاب اسپانیا، کشور فرانسه است كه با توجه ویژه به ادبیات و فیلم این کشور، مردم اسپانيا امكان مي‌يابند تا با گوشه‌ها و زوایای پنهان ادبیات و فرهنگ مردم این کشور آشنا شوند. در اين زمينه مردم اسپانیا امسال موفق شدند با کتابخانه شخصی «فرانکوئیز ترافات» فیلمساز فرانسوي آشنا شوند.


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com