جمعه 7 ارديبهشت 1403 15:55
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
دیک چنی به دنبال قرارداد چند میلیون دلاری با ناشران کتاب چاپ

دیک چنی معاون جورج بوش رییس جمهور سابق آمریکا، به دنبال انعقاد یک قرارداد چند میلیون دلاری با یکی از ناشران آمریکایی است تا خاطرات خود را تبدیل به کتاب کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از نیویورک تایمز، دیک چنی که در چهار دولت آمریکا حضور داشت و طی چند روز گذشته به عنوان چهره برجسته جمهوری‌خواهان، دولت اوباما را آماج انتقادهای تند و تیز خود قرار داد، احتمالاً اکنون در جامعه آمریکا آنقدر شناخته شده هست که خود را برای انعقاد یک قرارداد چند میلیون دلاری براي انتشار کتاب آماده کند.
 به گفته دوستان و مشاوران چنی، او طی روزهای گذشته با ناشران زیادی تماس برقرار کرده و به طور جدی به دنبال بازاریابی برای منتشر کردن خاطرات خود است؛ خاطراتی که در سایه حملات اخیر او به دولت اوباما جذابیت زیادی خواهند داشت.
در شرایطی که تیم جمهوری‌خواهان و بوش طی چند ماه گذشته  کسی را نداشته‌اند که به طور جدی از عملکرد و سیاست‌های آنها دفاع کند، کتاب چنی بايد احتمالاً دفاعیه‌ای از 8 سال حکومت بوش در آمریکا محسوب شود.
«اد گیلپسی» یکی از مشاوران سابق جورج بوش با اشاره به کتابی که چنی منتشر خواهد کرد، می‌گوید : «مردم اثری دست اول از ماهیت واقعی تیم‌ها و انتخاب‌هایی که دولت (بوش) مجبور به اتخاذ آنها بوده، به دست خواهند آورد. چیزهایی وجود داشت که افراد در دولت بوش نمی‌توانستند درباره آنها صحبت کنند ولی اکنون می‌توانند آنها را بیان و واقعیت‌ها را آشکار سازند».
به گفته یکی از افرادی که در جریان انتشار کتاب چنی قرار دارد، او به ناشران گفته که بیش از دو میلیون دلار برای چاپ کتابش می‌خواهد ولی در شرایط اقتصادی فعلی این مبلغ برای ناشران خیلی سنگین است.
با این وجود، نزدیکان دیک چنی مدعی‌اند که مسایل مالی برای او خیلی اهمیت ندارد و چنی بیشتر به دنبال منتشر کردن اثری است که جواب منتقدانش را بدهد. به گفته یکی از افرادی که از نزدیک در جریان مذاکرات چنی با ناشران بوده، چنی به دنبال نوشتن خاطراتی است که نه فقط نقش او را در دولت‌های جمهوری‌خواه بیان می‌کند، بلکه اثر او به نوعی تاریخچه جمهوری‌خواهان از زمان دولت نیکسون نیز محسوب می‌شود.
گفته می‌شود چنی برای چاپ کتابش با انتشارات «هارپر کالینز» و «سیمون اند شوستر» مذاکراتی داشته است.


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com