شنبه 1 ارديبهشت 1403 02:24
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
افزایش مخاطب چرخه ناقص نشر را کامل می‌کند چاپ

هدایت‌ الله بهبودی: چرخه نشر در این کشور ناقص است و بالا رفتن میزان تقاضا و مصرف در برابر میزان تولید این چرخه را کامل می‌کند.

هدایت‌ الله بهبودی مسوول دفتر ادبیات انقلاب اسلامی حوزه هنری با برشمردن دشواری‌های صنعت نشر در کشور و مشکلاتی که ناشران خصوصی و کوچک برای ادامه حیاتشان پیش رو دارند، گفت: صنعت نشر در ذات خود کاری دشوار است و نمی‌توان تصویری از عواقب این کار پیش بینی کرد. بنابراین برخی ناشران کوچک و خصوصی گاهی برای ادامه حیاتشان متوسل به روش‌هایی می‌شوند که در عرف کار نشر پسندیده نیست.
وی با مقایسه ناشران خصوصی در برابر ناشرانی که از منابع دولتی بهره می‌برند، عنوان کرد: ناشرانی هم هستند که از منابع دولتی ارتزاق می‌کنند در حالی که این مساله تضمینی برای حیاتشان نیست، اما دراین میان انتشارات سوره مهر وابسته به حوزه هنری با اینکه یک نهاد وابسته به پیکره دولت محسوب می‌شود و می‌تواند از برخی منابع دولتی سود ببرد این هنر را داشته که با بهره مندی از شیوه‌های مختلف تبلیغاتی، بسته بندی شکیل و متنوع، مدیریت مناسب و برخی عوامل دیگر به یکی از ناشران مطرح و موفق کشوربدل شود.
بهبودی ادامه داد: اگر عوامل یاد شده را بخشی از اضلاع تشکیل دهنده موفقیت بدانیم در کنار آن ‌باید از آثار برتری که دفاتر تولید کننده کتاب حوزه هنری، که محصولاتشان را به این انتشارات می‌سپارند، در راستای موفقیت‌های این مجموعه یاد کنیم. به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، وی در ادامه افزود: بعضی از آثار منتشر شده در سوره مهر که در شمارگان بالا انتشار می‌یابد، همچون لوکوموتیوی است که واگن‌های فراوانی از کتاب را پشت سر خود کشیده و در راستای حیات این مجموعه پیش می‌برد.
بهبودی خاطرنشان کرد: انتشارات سوره مهر همچون دیگر ناشران کار متوسط کم ندارد، اما هنری که به خرج داده این است که توانسته در میان تولیدات معمولی در بخش‌هایی به چنان ارتقایی دست یابد که با خود خوش نامی و اعتبار به همراه بیاورد.


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com