جمعه 7 ارديبهشت 1403 14:16
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
كتاب خسرو شكيبايي تير ماه رونمايي مي‌شود چاپ

هم‌زمان با اولين سال‌روز درگذشت خسرو شكيبايي، تير ماه سال‌ جاري كتاب اين بازيگرفقيد رونمايي مي‌شود.

به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در نشستي كه براي معرفي اين كتاب در حاشيه‌ي نمايشگاه كتاب برگزار شد، جمشيد مشايخي به‌عنوان حامي معنوي اين كتاب در سخناني با تأسف از اين‌كه اين كتاب بعد از پرواز خسرو شكيبايي رونمايي مي‌شود، تصريح كرد: براي اولين‌بار است كه براي يك بازيگر چنين كاري انجام مي‌شود و خوشحالم اين كار براي خسرو شكيبايي است.
وي افزود: شكيبايي هنرمند بزرگي بود و يادش هم بزرگ خواهد ماند وانتشار اين كتاب نيز در جهت ماندگاري او است.
مشايخي كه فيلمي درباره خسرو شكيبايي تهيه كرده است، فيلم و كتاب را مرتبط با هم برشمرد و گفت: كتاب گسترده‌تر از فيلم خواهد بود و جزييات بيشتري را دربر مي‌گيرد.
الهام قره‌خاني مولف اين كتاب هم با تقدير از زحمات جمشيد مشايخي و همسر خسرو شكيبايي در به ثمر رسيدن اين كتاب توضيح داد: خسرو شكيبايي يكي از محبوب‌ترين و ماندگارترين بازيگران ايراني هستند كه در دل مردم و حافظه تاريخ زنده خواهند ماند و اين كتاب هم در جهت حفظ و تكريم مقام شامخ اين عزيز از دست رفته خواهد بود.
وي افزود: اين كتاب مبتني بر گفت‌وگوها، نظرات تحليلي، تخصصي و صميمانه منتقدين، كارگردانان و بازيگران شاخصي است كه از ديدگاه آكادميك هنر و شخصي خود به آناليز شخصيت هنري و انساني خسرو شكيبايي پرداخته‌اند.
قره‌خاني از داريوش مهرجويي، مسعود كيميايي، بيژن بيرنگ، مسعود رسام، مجيد جعفري، اكبر زنجانپور، ايرج راد، امين حيايي، شهاب حسيني، اكبر عالمي و جمشيد مشايخي به عنوان افرادي نام برد كه با آن‌ها درباره اين بازيگر فقيد گفت‌وگو شده است و تصريح كرد: در كنار اين گفت‌وگوها عكس‌هاي شخصي و كاري، دست‌نوشته‌ها و اشعار شكيباي را خواهيم داشت كه توسط همسرش در اختيار ما قرار گرفته است.
در ادامه ناصر ميرباقري مديرعامل انتشارات «خانه فرهنگ و هنر پويا» به‌عنوان ناشر اين كتاب اظهار داشت: متأسفانه در حوزه بازيگراني سينما كاري انجام نشده است و باز متأسفم در ميان ما نيست و اميدوارم در آينده سراغ كساني برويم كه در قيد حيات هستند.
وي افزود: اين كتاب به صورت رحلي و تمام گلاسه منتشر خواهد شد و اميدوارم در مراسم سالگرد اين بازيگر فقيد رونمايي شد.
پيام ايرايي عكاس اين كتاب كه در اين نشست حضور داشت هم گفت: از 30 نفر كساني كه با آن‌ها گفت‌وگو شده است در آتليه عكاسي شده كه قرار است از هركدام يك فريم در صفحه كار شود.
رضا رشيدپور هم كه عنوان سخنگوي ستاد بزرگداشت خسرو شكيبايي و مراسم رونمايي اين كتاب را برعهده دارد و كارهاي تبليغاتي آن را انجام مي‌دهد، در سخناني اولين هدف را برگزاري مراسمي در شأن نام خسرو شكيبايي برشمرد و اظهار داشت: براي برپايي مراسم به دنبال جايي مانند سالن برج ميلاد هستيم تا در كنار هنرمندان بخشي از طرفداران خسرو شكيبايي هم شركت كنند و با لطفي كه خانواده اين هنرمند به ما دارند اميدواريم مراسمي ماندگار و بزرگ برگزار كنيم.
وي ادامه داد: متأسفانه سال‌هاست كه مراسم بزرگداشت را با ترحيم يكي مي‌دانيم، درحالي‌كه هنرمند زنده را عشق است و ما هنرمند زنده را باور نمي‌كنيم.
رشيدپور افزود: تا چند وقت پيش به ما مي‌گفتند با پيمان ابدي گفت‌وگو نكنيم، اما تا فوت كرد همه به سراغش رفتند و اين نشان مي‌دهد تا وقتي كسي زنده است به آن اعتماد نداريم و بعد از درگذشتش شيرين مي‌شود و اميدوارم كشور ما به بلوغ فرهنگي برسد تا در زمات حيات به سراغ هنرمندان رويم و امثال پرويز پرستويي و جمشيد مشايخي در زمان حياتشان شاهد كتابشان باشند و آن را ورق بزنند.


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com