جمعه 31 فروردين 1403 22:09
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
برگزيدگان جشنواره‌ي شعر صلح نهم خرداد معرفي مي‌شوند چاپ

 
 
 
برگزيدگان دومين دوره‌ي جشنواره‌ي شعر صلح نهم خردادماه معرفي مي‌شوند.

به گزارش خبرنگار بخش ادب خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ري‌را عباسي - دبير دومين دوره‌ي جشنواره‌ي شعر صلح - در نشست مربوط به اين جايزه كه روز گذشته (يكشنبه، 20 ارديبهشت) برپا شد، اظهار كرد: اكنون براي برگزاري مراسم پاياني با خانه‌ي هنرمندان هماهنگي‌هايي به عمل آمده است؛ اما هنوز مجوز برگزاري مراسم پاياني جشنواره‌ي بين‌المللي شعر صلح داده نشده و انتظار مي‌رود طي چند روز آينده مشخص شود.
همچنين در اين نشست، جواد مجابي - داور دومين دوره‌ي جشنواره‌ي شعر صلح - در سخناني با اشاره به لزوم توجه به شعر صلح، درباره‌ي آثار رسيده به دبيرخانه‌ي جشنواره نيز گفت: به واقع، اين آثار نماينده‌ي توان و ظرفيت شعر امروز ايران نيست؛ آن‌چه من در دور دوم ديدم، بيش‌ترشان مربوط به صلح نبود؛ از همين‌رو مي‌توان براي معرفي شعر صلح، شكل ديگري براي توجه به آن پيشنهاد كرد.
اين شاعر خاطرنشان كرد: اين اشعاري كه به دست ما رسيده، به اين معنا نيست كه شعر در اين مملكت توليد نمي‌شود؛ بنابراين ما مي‌توانيم به اين شكل عمل كنيم كه از ميان شعرهاي شاعران خوب كشور، با اجازه‌ي شاعر، اشعاري را كه مربوط به صلح است، از مجموعه‌ي آن‌ها برگزينيم و از ميان آن آثار، شعرهاي شايسته را انتخاب كنيم.
او در ادامه‌ي اين پيشنهاد تصريح كرد: گمان نمي‌كنم كه از طريق فراخوان که فقط از طريق اينترنت باشد، به نتيجه برسيم؛ بنابراين منتظر نباشيم كه شاعران براي‌مان شعرشان را از اين راه ارسال كنند. به نظرمي‌رسد در اين دوره، آن‌هايي كه براي جشنواره‌ شعر ارسال کرده‌اند، كم‌تر حرفه‌يي هستند؛ از اين‌رو معتقدم شعرهاي خوب هم در اين سال‌ها سروده مي‌شود و بايد اين سروده‌ها را انتخاب كنيم؛ مثلا بگوييم اشعار سروده‌شده از منظر شعر صلح در زمان چهار يا پنج ‌سال اخير بررسي مي‌شوند، يا نه، مثلا بر اساس نام شاعران به سراغ شعر آن‌ها برويم و آثار را با رويكرد صلح گزينش و بررسي كنيم.
مجابي يادآور شد: همچنين درباره‌ي كوشش‌هايي كه براي تهيه و اهداي جوايز مي‌شود، بهتر است اين كوشش‌ها و اعتبارات در راه تهيه و عرضه‌ي كتابي از شعرهاي صلح هزينه شود كه اين مي‌تواند ماندگاري بيش‌تري داشته باشد.
ري‌را عباسي نيز گفت: با اين‌که 10 کشور در اين جشنواره شرکت داشته‌اند و ما مشکلات ترجمه‌ي آثار رسيده را برعهده داريم، در نهايت بعد از آن همه کوشش احساس مي‌کنم صلح مغاير با رقابت است و براي دور سوم اين جشنواره تغييراتي اتخاذ خواهد شد.
جلسه‌ي هيأت‌داوران اين دوره از جايزه‌ي شعر صلح با حضور اقبال معتضدي و رؤيا تفتي همراه بود و احمد پوري هم نظراتش را تلفني اعلام کرد.
داوران همچنين درباره‌ي موانع و مشكلات موجود بر سر راه جشنواره‌ي شعر صلح سخن گفتند و هركدام با طرح ديدگاه‌شان درباره‌ي چيستي شعر صلح، براي معرفي آثار برگزيده‌ي اين دوره از جايزه وارد شور شدند.


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com