جمعه 31 فروردين 1403 04:50
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
"نیمه پنهان" تا شصت جلد ادامه دارد چاپ

حسن شایان‌فر، مدیر‌ دفتر ‌پژوهش‌ها ‌و ‌مشاور فرهنگی سرپرست موسسه کیهان، گفت: از سال 1376 تاکنون، 35 جلد از مجموعه "نیمه پنهان" به چاپ رسیده و انتشار این آثار، تا 5 سال‌آینده‌و‌جلد‌شصت،‌ادامه‌پیدا‌خواهد‌کرد.

شایان‌فر در گفت‌وگو با ایبنا، درباره چگونگی تدوین مجموعه کتاب‌های "نیمه پنهان" اظهار داشت: مقالات پراکنده‌ای با عنوان "پاورقی"، ‌از سال 1376 با هدف جلوگیری از جعل اخبار و تاریخ‌نگاری دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی در روزنامه کیهان منتشر می‌شد که بعدها به صورت پاورقی با عنوان "نیمه پنهان" به چاپ رسید و مجموعه کتاب های نیمه پنهان، چاپ همان سلسله پاورقی هاست.
وی افزود: جمع‌آوری اطلاعات مرتبط با رجال معاصر عصر پهلوی، مانند شاپور بختیار و نگارش زندگی‌نامه و فعالیت‌های سیاسی آن‌ها ،با تکیه بر اسناد موجود در مراکز تحقیقاتی،‌ اولین گام در تدوین کتاب‌های "نیمه پنهان" ‌بود.
مدیر دفتر پژوهش های موسسه کیهان، ‌با اشاره به استقبال عمومی از این کتاب‌های سیاسی تاریخی تصریح کرد: معرفی و بررسی احزاب و جریان‌های سیاسی قبل و بعد از انقلاب اسلامی نیز، مجلدات بعدی مجموعه "نیمه پنهان" را تشکیل داد و در حال حاضر، مشغول تدوین آثاری درباره مسایل سیاسی اجتماعی معاصر، مانند خاطرات اعضای سابق فرقه بهائیت در قالب داستانیم.
حسن شایان فر ادامه داد: در طول 12 سال گذشته، ‌35 جلد از مجموعه "نیمه پنهان" به چاپ رسیده و انتشار این آثار ان شا ا.. تا 5 سال آینده ادامه داشته و به جلد شصت خواهد رسید.
وی درباره منابع استفاده شده در تدوین مجموعه "نیمه پنهان" یادآور شد: اسناد لانه جاسوسی، مجموعه کتاب‌های مستند منتشر شده توسط مرکز بررسی اسناد تاریخی و مرکز اسناد انقلاب اسلامی،‌ آرشیو روزنامه‌ها و نشریات چاپ داخل و خارج کشور، ‌از جمله منابع به‌کار گرفته شده در گردآوری مطالب این مجموعه کتابند.
مشاور فرهنگی سرپرست موسسه انتشارات کیهان،‌ با تاکید بر توجه جوانان به تاریخ پهلوی و کشف دلایل سقوط آن، تصریح کرد: آثاری مانند؛ "شاپور بختیار" و "اشرف پهلوی؛ در حسرت آرزوهای بر باد رفته" و " شوالیه های ناتوی فرهنگی"جزء‌ پرفروش‌ترین کتاب‌های مجموعه "نیمه پنهان" اند.
شایان‌فر در ادامه، کتاب‌های تاریخی منتشر شده توسط بخش تاریخ‌شفاهی دانشگاه هاروارد را غیرقابل استناد دانست و یادآور شد: این دانشگاه، در سال 1979، با حمایت بنیادهای آمریکایی مانند؛ "فورد"، فعالیت خود را آغاز و پس از فروپاشی رژیم شاهنشاهی، انتشار جهت‌دار خاطرات سران رژیم پهلوی را شروع کرد و با چاپ خاطرات علی امینی، شاپور بختیار، اردشیر زاهدی و جمشید آموزگار، به تحریف و جعل تاریخ ایران در عصر پهلوی پرداخت.
وی در پایان افزود: متاسفانه‌ برخی از ناشران خصوصی،‌ به دلیل غفلت نظارتی، این مجموعه خاطرات را ترجمه و منتشر می‌کنند. چاپ خاطرات سران رژیم پهلوی، از سویی نیاز به توضیح و پاورقی دارد.


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com