جمعه 7 ارديبهشت 1403 00:59
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
تهران؛ ميزبان رؤساي كتابخانه‌ها و آرشيو ملي چند كشور آسيايي چاپ

 
سازمان اسناد و كتابخانه‌ي ملي ميزبان رؤساي كتابخانه‌ها و آرشيو ملي كشور‌هاي آسيايي در نمايشگاه كتاب تهران خواهد بود.

علي‌اكبر اشعري - رييس سازمان اسناد و كتابخانه‌ي ملي - با اعلام اين خبر به خبرنگار بخش كتاب خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: سازمان اسناد و كتابخانه‌ي ملي در روزهاي برگزاري نمايشگاه ‌بين‌المللي كتاب تهران، ميزبان رؤساي كتابخانه‌هاي ملي كشورهاي پاكستان، قزاقستان، تاجيكستان، تركيه‌ و آذربايجان خواهد بود.
مشاور فرهنگي رييس‌جمهور افزود: همچنين با توجه به برگزاري اجلاس آرشيو اتحاديه‌ي كشورهاي جنوب و غرب آسيا در تهران، در زمان برگزاري نمايشگاه، ميزبان رؤساي آرشيوهاي ملي كشور‌هاي هندوستان، بنگلادش، پاكستان، نپال و سريلانكا خواهيم بود.
اشعري رابطه‌هاي فرهنگي ميان تهران و كشورهاي دنيا را داراي اهميت براي دستگاه ديپلماسي كشور دانست و تصريح كرد: اين روابط با نهادها و مسؤولان فرهنگي كشورهاي ديگر در چند سطح فايده دارد؛ نخست اين‌كه رفت‌وآمد مسؤولان فرهنگي كشور‌ها به ايران، توانمندي‌هايي كشور باتمدن و سابقه‌ي ديرين ايران را از نزديك به آن‌ها نشان مي‌دهد و بخصوص در حوزه‌ي كتاب از توجه و اقبال جامعه‌ي ما به كتاب آگاه مي‌شوند. از سويي، نگراني‌ها به وجودآمده در نزد ديگر كشور‌ها به دليل جوسازي‌هاي رسانه‌يي غرب از بين مي‌رود و نگاه آن‌ها نسبت به شرايط فرهنگي و اجتماعي ايران اصلاح مي‌شود.
رييس سازمان اسناد و كتابخانه‌ي ملي يادآورشد: با اين كار همچنين زمينه‌ي بهتر معرفي شدن ايران در جهان فراهم مي‌شود؛ چنان‌چه اكنون گمان نكنم كتابخانه‌ها و آرشيو‌هاي مهم دنيا با كتابخانه‌ي ملي ايران آشنا نباشند. همچنين با انعقاد تفاهم‌نامه‌هاي همكاري با ديگر كشورها، امكان تبادل منابع در حوزه‌ي اسلام‌شناسي، ايران‌شناسي و اسناد بهتر فراهم مي‌آيد و اين انتقال منابع مورد نياز دو طرف بهتر انجام مي‌شود.
اشعري كه به تازگي از اجلاس رؤساي كتابخانه‌هاي ملي عضو «اكو» با عنوان دبيركل كنفرانس رؤساي كتابخانه‌هاي ملي كشورهاي عضو اكو بازگشته، از انتخاب تهران به عنوان مقر دائمي اين كنفرانس و دبيركلي نماينده‌ي ايران در آذربايجان به عنوان شاهد ادعايش ياد كرد و گفت: اكنون سطح مناسبات ‌فرهنگي ايران با كشورهاي همسايه خوب است و اين انتخاب هم نشان از دامنه‌ي تأثير و نفوذ ايران در منطقه دارد.
بيست‌ودومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران از 16 تا 26 ارديبهشت‌ماه در مصلاي بزرگ امام خميني (ره) برپاست.


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com