پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 16:36
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
بانوي داستان‌نويسي ايران در آستانه‌ي 88سالگي چاپ

سيمين دانشور در 88‌سالگي با كتاب‌هاي تأليف و ترجمه‌اش در بيست‌ودومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران حضور خواهد داشت.

بانوي داستان‌نويسي ايران كه فردا (سه‌شنبه، هشتم ارديبهشت‌ماه) هشتادوهشتمين سال‌روز تولد اوست، در تماس خبرنگار بخش كتاب خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، از وضعيت چاپ كتاب‌هايش و وضعيت «كوه سرگردان» (جلد پاياني سه‌گانه‌اش) ابراز بي‌اطلاعي مي‌كند؛ همچنين از چاپ رساله‌ي دكتري‌اش «علم‌ الجمال؛ جمال در ادبيات فارسي تا قرن هفتم»، كه پيش‌تر از چاپ آن خبر داده بود.
دانشور كه تيرماه سال 86 در پي رفتن به كما در بيمارستان بستري شده بود، مي‌خندد و مي‌گويد، از حالش هم خبر ندارد!
اما يكي از مسؤولان انتشارات خوارزمي در پاسخ به ايسنا گفت: ما با همه‌ي كتاب‌هاي منتشرشده از سيمين دانشور شامل «سووشون»، «جزيره‌ي سرگرداني»، «ساربان سرگردان»، «به كي سلام كنم؟»، «شهري چون بهشت» و ترجمه‌ي او به نام «بنال وطن» (آلن پيتون) در نمايشگاه حضور داريم.
همچنين انتشارات نيلوفر از تجديد چاپ نامه‌هاي سيمين دانشور به جلال‌ آل احمد خبر داد و تصريح كرد: دور‌ه‌ي سه‌جلدي نامه‌هاي دانشور و آل احمد شامل نامه‌هاي سيمين به جلال، نامه‌هاي جلال به سيمين و نامه‌هاي هر دو اين نويسنده‌هاي معاصر را در نمايشگاه عرضه مي‌كنيم.
نشر قطره هم كه مجموعه‌ي داستان كوتاه «انتخاب» را از دانشور منتشر كرده است، از حضور چاپ دوم اين كتاب در نمايشگاه خبر داد.
از سوي ديگر، يكي از مسؤولان انتشارات نگاه به تجديد چاپ نهم ترجمه‌ي دانشور از «دشمنان» آنتوان چخوف اشاره كرد و گفت، چاپ «ماه عسل آفتابي» (داستان‌هاي ملل مختلف) هم تمام شده است كه پس از نمايشگاه تجديد چاپ خواهد شد.
سيمين دانشور - داستان‌نويس و مترجم - هشتم ارديبهشت‌ماه سال 1300 در شيراز به‌دنيا آمد. در سال 1328، دكتري خود را در رشته‌ي ادبيات فارسي از دانشگاه تهران گرفت. يك سال بعد با جلال آل ‌احمد ازدواج كرد و در سال 1331 براي مطالعه در رشته‌ي «زيبايي‌شناسي» در دانشگاه استنفورد، به آمريكا سفر كرد و دو سال بعد به ايران بازگشت.
از جمله تأليف‌ها و ترجمه‌هاي دانشور عبارت‌اند از: «آتش خاموش» (1327)، «سرباز شكلاتي» برنارد شاو (1328)، «باغ آلبالو» و «دشمنان» از آنتوان چخوف (1331)،‌ «بئاتريس» از شنيتسلر و «رمز موفق زيستن» از ديل كارنگي (1332)، «كمدي انساني» ويليام سارويان و «داغ ننگ» از ناتانيل هارتون (1334)، «شهري چون بهشت» (1340)، «سووشون» (1348)، «بنال وطن» از آلن پيتون (1351)، «به كي سلام كنم؟» (1359)، «غروب جلال» (1360)، «ماه عسل آفتابي» (داستان‌هاي ملل مختلف) (1362)، «جزيره‌ي سرگرداني» (1372)، «شناخت و تحسين هنر» (مجموعه‌ي مقالات) (1375)، «از پرنده‌هاي مهاجر بپرس» (1376) و «ساربان سرگردان» (1380).


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com