پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 04:22
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
پخش كتاب نذري در نمايشگاه بيست و دوم چاپ

مدير مسوول انتشارات شوكا گفت: مثل بقيه نذورات كه رايگان ارايه مي‌شود، انتشارات شوكا نيز در نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، حدود دو هزار نسخه كتاب نذري پخش مي‌كند.

شهاب شهرزاد در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: انتشارات شوكا براي نخستين بار، محرم سال گذشته به صورت غيرمنسجم آغاز به نذر کتاب كرد و قصد دارد در نمايشگاه كتاب نيز در اين كار پيشگام شود.
وي افزود: اگر هر يك از ناشران در طول سال يك يا دو عنوان كتاب به ويژه با موضوعات اخلاقي و پند‌آموز در زمينه‌هاي گوناگون نذر كنند، علاوه بر كمك به توسعه فرهنگ مطالعه، سبب آشنايي مردم با مطالبي مي‌شوند كه به تعالي آنها در زندگي مي‌انجامد.
شهرزاد درباره اهميت اين كار گفت: بايد توجه داشت كه كتاب، ارزش بيشتري از نذورات معمول در مناسبت‌هاي مختلف دارد ،زيرا اثري ماندگار با زباني گوياست.
مدير مسوول شوکا با تأكيد بر اين كه كتاب‌هايي با مضامين اخلاقي بهترين گزينه براي نذر كردن به حساب مي‌آيند، گفت: آثاري دربردارنده موضوعات مذهبي و نكته‌هايي از قرآن با كاربرد فراوان در زندگي روزمره مخاطبان، بهترين گزينه‌ها براي نذر كردن به شمار مي‌روند. به عنوان مثال نخستين كتاب نذري انتشارات شوكا «گفتار وارونه» نام داشت كه به بيان پيامدهاي معضل اجتماعي با عنوان دروغ مي‌پرداخت.
شهرزاد با بيان اين كه بيشتر كتاب‌هاي منتشر شده در انتشارات شوكا متعلق به نوقلمان است، اظهار داشت: انتشارات شوكا در راستاي كشف استعداد نويسندگان، با حمايت از مؤلفان تازه‌كاري كه امكان كم‌تري براي چاپ كتاب خود را دارند، اين فرصت را به آنان مي‌دهد كه اولين آثار خود را به بازار نشر ارايه كنند.
مدير مسوول شوکا با اشاره به اشاره به استقبال خوب مخاطبان از آثار اين نويسندگان گفت: برخي از آثار اين مؤلفان، طي يك تا دو سال به چاپ‌هاي چهارم و پنجم رسيده‌اند.
وي با بيان اين كه نمايشگاه كتاب يكي از بهترين فرصت‌ها براي شناسايي نويسندگان تازه‌كار است، درباره نحوه حضور انتشارت شوكا در نمايشگاه امسال گفت: اين انتشارات با بيش از 80 عنوان كتاب مربوط به سال‌هاي بعد از 1385 كه حدود 40 عنوان از آنها چاپ اول‌اند، در نمايشگاه كتاب حضور خواهد داشت.
شهرزاد درباره كتاب‌هاي شاخص اين انتشارات گفت:‌ كتاب «سلوك قرآني» و «كتاب راهگشا» نوشته حسينعلي شريف و با محور مذهبي، از كتاب‌هاي قابل توجهي‌اند كه آيات قرآني را به صورت كاربردي بررسي کرده‌اند و در مدت سه ماه به چاپ سوم رسيده‌اند.
وي با اشاره به ضرورت تفكيك نمايشگاه كودك و نوجوان و آثار آموزشي ويژه دانش‌آموزان و دانشجويان از نمايشگاه كتاب بين‌المللي گفت: اين اقدام مي‌تواند به كم شدن بار ترافيك و شلوغي نمايشگاه كمك و محيطي مناسب را براي معرفي بهتر كتاب‌ها و هدفمندتر شدن نمايشگاه فراهم كند.
بيست و دومين نمايبشگاه بين‌المللي کتاب تهران از 16 تا 26 ارديبهشت ماه با حضور ناشران داخلي و خارجي در مصلاي امام خميني(ره) برگزار خواهد شد.


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com