شنبه 1 ارديبهشت 1403 05:56
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
«گاندي» به بازار كتاب آمد چاپ




چاپ سوم كتاب «گاندي» اثر حبيبه جعفريان از سوي انتشارات سروش منتشر شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين كتاب مجموعه مقالات مختلفي درباره زندگي و سرگذشت «ماهاتما گاندي» است.
اين نوشتار داراي 18 مبحث از جمله تولد، سفر به لندن، آفريقاي جنوبي، هند، تغيير شيوه زندگي، بازگشت به هند، اولين ملاقات با جواهر لعل نهرو، محكوميت به شش سال زندان است.
سفر به لندن، يك دوره سكوت سياسي، دستگيري و زندان، استقلال هند، سفر به ايالات بنگال و بهار و ترور توسط يك جوان هندو، ديگر عناوين كتاب را تشكيل داده‌اند.
در قسمتي از كتاب آمده است: «رسم هندوها اين بود كه بچه‌هايشان را در كودكي نامزد مي‌كردند. گاندي در كودكي سه بار براي ازدواج نامزد شد، چون دو مرتبه اول نامزدهايشان مردند، سرانجام نامزدي سوم در سيزده سالگي به عقد و ازدواج كشيد. او در راجكوت،‌ شهري كه در آن تحصيل مي‌كرد، با ارگ دستي‌اش كه پدر برايش خريده بود، خوش بود كه دستش را گرفتند و براي دامادي به پوربندر بردند.»
همچنين در قمست ديگري از كتاب آمده است: «او مردي است لاغراندام با جثه‌اي ضعيف، سر او بي‌مو است؛ اما كچل نيست. خودش سرش را از ته مي‌تراشد. چشمانش درخشان و نافذ و گوش‌هايش بزرگ و برجسته است. دندان‌هايش كمابيش افتاده‌اند. قيافه او زشت اما دوست‌داشتني است. به انگليسي فصيحي صحبت مي‌كند. صدايش آهنگي غمگين دارد. اما بذله‌گو است.هميشه چهار زانو روي زمين مي‌نشيند....»
در بخشي پاياني كتاب آمده است: «فاصله سال‌هاي 1932تا1940را بايد دوره سكوت سياسي گاندي خواند. در 1941 او براي سومين بار پس از بازگشت از آفريقاي جنوبي به خاطر شركت در تصويب يك قطعنامه ضد انگليسي به همراه چند نفر ديگر از سران كنگره دستگير شد و به زندان رفت. در 1944 به علت بيماري و ضعف حاد آزاد شد و در مذاكراتي كه پس از پايان جنگ جهاني دوم، ميان حزب كارگر انگليسي و هندي‌ها انجام شد، نقشي گاه پيدا و گاه پنهان داشت.»
«سرگذشت من، مكاتبات و خاطرات، گاندي، آفرينندگان جهان نو، ارزيابي شتابزده» برخي از منابع و ماخذ اين كتاب را تشكيل مي‌دهد.
چاپ سوم كتاب «گاندي» در شمارگان 5000 نسخه، 48 صفحه و بهاي 4000ريال به زودي از سوي انتشارات سروش منتشر ‌شد.


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com