سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 22:20
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
عرضه‌ي آثار محمد معين در نمايشگاه كتاب تهران چاپ

آثاري از محمد معين در بيست‌ودومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران عرضه مي‌شود.

به گزارش خبرنگار بخش كتاب خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به گفته‌ي مدير انتشارات صداي معاصر، پس از گذشت چهار دهه از درگذشت معين، براي اولين‌بار متن كامل تصحيح اين فرهنگ‌نويس از كتاب «چهار مقاله و تعليقات»‌ نظامي عروضي سمرقندي نسخه‌ي علامه‌ قزويني چند روزي است كه در 845 صفحه با توضيحات منتشرنشده‌ي او بر آن به چاپ رسيده است.
وي در توضيحاتي درباره‌ي اين چاپ كتاب و اين‌كه ناشران ديگري نيز آن‌را در حال انتشار دارند، گفت: كتاب دو نوبت به ترتيب در سال‌هاي 34 و 36 منتشر شد. زنده‌ياد معين در سال 38 تا 45 روي آن مجددا كار كرد و كلي اصلاحات در آن انجام داد. تصحيحات و تعليقاتي نيز بر آن افزود كه در نهايت، نسخه‌ي جديدي به دست داده شد؛ اما منتشر نشد و خانواده‌ي او و فرزندش - مهدخت معين - آن‌را در اختيارمان قرار دادند و منتشرش كرده‌ايم. از سال 75 براي اين كتاب شروع به كار كرديم و فقط پنج سال حروف‌چيني‌اش طول كشيد، تا امسال كه چاپ شد. در واقع، 312 توضيح و يادداشت اضافه شده است. ناشران ديگر بر اساس همان چاپ سال 36، كتاب را درمي‌آورند.
اثر يادشده به گفته‌ي اين ناشر، از سوي نشر زوار نيز در حال انتشار است.
از سوي ديگر، مدير انتشارات معين از چاپ اين كتاب در تقريبا 736 صفحه در نمايشگاه خبر داد و اظهار كرد: در اين چاپ همه‌ي يادداشت‌هايي را كه زنده‌ياد معين بعد از چاپ دانشگاه تهران در سال 36 اضافه كرده است، در متن جاي داده‌ايم، البته نه به صورت جداگانه و كتاب با حروف‌چيني جديد منتشر مي‌شود.
قرار است «فرهنگ يك‌جلدي معين» هم براي چاپ پانزدهم كه فقط شامل لغت مي‌شود، «ستاره‌ي ناهيد»، شعرهاي معين كه با عكس‌هايي از يارتا ياران همراه است، «تحليل هفت پيكر نظامي» و «برگزيده‌ي شعر و نثر» (اين آثار پيش‌تر توسط ناشران ديگري چاپ شده‌اند) توسط نشر يادشده براي نوبت اول به چاپ برسند و در نمايشگاه عرضه ‌شوند.

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com