پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 17:00
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
رونمایی‌از‌گفتگوی‌منتشرنشده‌ی‌قیصر‌در‌باکو چاپ

کتاب "ساعت 25" شامل گفتگوی منتشرنشده با زنده‌یاد قیصر امین‌پور در جمهوری آذربایجان رونمایی و جایزه انجمن فرهنگی ادبی باکو نیز به محمد‌رضا اسدزاده نویسنده و گردآورنده این کتاب اهدا شد.

به گزارش مهر، مراسم بزرگداشت زنده یاد قیصرامین پور در آستانه سالگرد تولد او در نشست بهاریه بنیاد فرهنگ ایران زمین، صبح امروز 14 آوریل برابر با 25 فروردین به مناسبت انتخاب باکو به عنوان قطب فرهنگی سال 2009 با حضور علاقمندان فرهنگ ایرانی در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شد.
در نشست مذکور ضمن بحث و بررسی آثار قیصر امین‌پور، کتاب "ساعت 25" که گفتگوی منتشر نشده با آن مرحوم است، رونمایی شد. این اثر دوم اردیبهشت ـ سالگرد تولد دکتر امین‌پور ـ توسط انتشارات صفحه سفید وارد بازار کتاب خواهد شد.
در نشست ادبی بنیاد فرهنگ ایران زمین، دکتر احمد مشعوف - استاد شرق شناسی دانشگاه جمهوری آذربایجان - ضمن تجلیل از غنای ادبی اشعار قیصرامین پور، فعالیت شاعران و نویسندگان جوان ایرانی و روند رو رشد آثار ایرانی در کشورهای همسایه را مثبت ارزیابی کرد و از سفر چند تن از نویسندگان نوگرای ایران به باکو و برگزاری نشست ادبی انجمن کتابخانه ملی آذربایجان برای معرفی قیصرامین پور به عنوان حرکتی موثر یاد کرد که به همت این بنیاد و با تلاش‌های محمدرضا اسدزاده - نویسنده ایرانی - در باکو انجام شده است.
دکتر سمیر احمدف نویسنده و رییس انجمن ادبی طوطی نیز ضمن خواندن اشعاری از مولوی به زبان آذری، تلاش‌های خودجوش در جهت مبادلات فرهنگی نهادهای مدنی و غیر دولتی را بهترین حرکت برای شناسایی و گفتگوی بین فرهنگ‌ها و کشورها و برگزاری نشست‌های نیما یوشیج، سهراب سپهری و شهریار شناسی را از فعالیت‌های خوب و موثر ادبی و فرهنگی در قالب برنامه هایی مدنی خواند که مورد استقبال ایرانیان مقیم باکو و اهل فرهنگ آذربایجان قرار گرفته است.
همچنین استاد علی شاهی شاعر مقیم باکو ضمن نکوداشت شخصیت زنده یاد قیصرامین پور، از خاطره دیدارش با وی در نمایشگاه کتاب تهران یاد کرد و گفت: او را مردی متواضع و پر از اندیشه یافتم که گزیده و پرعمق سخن می‌گفت.
در حاشیه این مراسم مدیر بخش موسیقی تلویزیون آذری "تی تو" نیز بر ضرورت معرفی شاعران نوگرای ایرانی و شاعران آذری در رسانه‌های دو کشور تاکید کرد.
در این مراسم از تلاش‌های نویسنده کتاب "ساعت 25" در باکو تقدیر و جایزه انجمن فرهنگی ادبی طوطی و انجمن دوستداران فرهنگ ایرانی به خاطر تلاش‌های فرهنگی و رسانه‌ای اسدزاده در آذربایجان به وی اهدا شد.
کتاب "ساعت 25" مجموعه شعرگونه‌های محمدرضا اسدزاده به همراه گفتگوی منتشرنشده وی با دکتر قیصر امین‌پور با عنوان "کم‌خونی فرهنگ" است. این گفتگوی منتشرنشده توسط اسدزاده و در سال‌های حضور امین‌پور در سروش نوجوان در سال 1379 تهیه شده است.
اسدزاده در این مراسم حضور فرهنگی در آذربایجان را به دلیل انتخاب باکو در سال 2009 به عنوان قطب فرهنگی منطقه ضروری و رشد نسل جدید نویسندگان و شاعران جوان ایرانی را مدیون تلاش‌های استادانی چون امین‌پور خواند.


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com