پنجشنبه 30 فروردين 1403 07:32
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
كتيبه پيام صلح ايرانيان رونمايي مي‌شود چاپ

23 فروردين، همزمان با بازگشت استوانه كوروش از موزه لوور پاريس،از كتيبه «پيام صلح ايرانيان» برگرفته از فروهر و منشور صلح كوروش به جهانيان در كتابخانه مركزي تبريز رونمايي مي‌شود.

«اليزا سعيدي»، خالق اثر پژوهشي و هنري «كتيبه پيام صلح»، به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: اين اثر در مدت پنج سال به صورت استنادي بر روي استوانه گلي كوروش و خوانش خطوط ميخي بر اساس مستندهاي نخستين ديباچه حقوق بشر خلق شده است. نمادهاي باستاني فروهر با رموز سياسي و اجتماعي امروز تلفيق شده و نقشه علمي و تاريخي ايران زمين را نيز به صورت نمادين منعكس مي‌كند.
«سعيدي» خاطرنشان كرد: اين كتيبه، حاوي پيامي از سوي ايرانيان براي ساير ملل و مهر تاييدي بر اصالت عقايد ايرانيان در زمينه صلح و عدالت است كه اجراي حقوق بشر در ايران را از گذشته تا حال نشان مي‌دهد. تمام عناصر در اين طرح به عنوان يك سند مصور گردهم آمدند تا ايران واقعي را براي آنان كه گوش‌هايشان پر و بسته شده نشان دهد.
اين كتيبه به شكل تابلويي در ابعاد 2 در 5/1 متر است كه در زمينه آن پيام كوروش و در وسط آرمي تلفيقي از سازمان ملل و جمهوري اسلامي ايران نقش بسته است. همچنين نشان فروهر در بالاي آن قرار دارد.
اين پژوهشگر ايران باستان و برگزيده جشنواره‌هاي خوارزمي و رازي، ابراز اميدواري كرد كتيبه پيام صلح به عنوان يك سند تاريخي و هنري از سوي ايران در مجامع بين‌المللي و آرم آن به عنوان يك سنبل در كنار آرم سازمان ملل در دفاتر نمايندگي‌هاي داخلي استفاده شود.
اين اثر، بهمن ماه 87 در كتابخانه و مركز اسناد ملي ايران به ثبت رسيد و به كتابخانه مركزي تبريز اهدا شد.
اليزا سعيدي، پژوهشگر جوان تاريخ و تمدن، سرپرست گروه پژوهش‌هاي هنر و معماري و عضو فعال كانون نخبگان استان آذربايجان شرقي است.
وي سال 1383 با ارايه كتاب 500 صفحه‌اي «سفر به اعماق تمدن» رتبه برگزيده كشوري و استان را در ششمين جشنواره جوان خوارزمي كسب كرد. اين كتاب به عنوان منبع پژوهشي در كتابخانه ملي تبريز مورد استفاده است.


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com