پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 18:56
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
نمایشگاه کتاب در دانشگاه عراق چاپ

پس از سالها دوری عراق از مجامع علمی و رویدادهای فرهنگی و علمی مربوط به آن، برای نخستین بار نمایشگاه کتابهای درسی غربی، آثار مرجع و نشریات علمی از 26 مارس در دانشگاه بغداد برپا شده و تا 3 آوریل ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از رادیو بغداد، «ایسام خیدیر» رئیس کمیته برگزارکننده این نمایشگاه با ابراز خوشحالی از برپا شدن چنین نمایشگاهی در بغداد گفت: در این نمایشگاه،بیش از 100 ناشر از اروپا و ایالات متحده آمریکا در شرکت کرده‌اند و 12 هزار عنوان کتاب و 300 مجله برای دانشجویان،اساتید و محققان به نمایش گذاشته شده است.
«سلام کوشناو» معاون وزارت آموزش عالی بغداد نیز در این زمینه گفت: کتاب‌های درسی در این نمایشگاه با بهایی مناسب فروخته می‌شود تا دانشجویان عراقی توان خرید داشته باشند. محققان و دانشمندان عراقی نیز در این نمایشگاه، سمینارها و سخنرانی‌هایی ترتیب داده‌اند تا پس از سرنگونی رژیم صدام برای نخستین بار دستاوردهای علمی روز در این کشور بعد از چندین دهه دوری، مطرح شود.
دانشگاه بغداد پس از دانشگاه قاهره دومین دانشگاه بزرگ جهان عرب محسوب می‌شود. این دانشگاه دولتی در دهه 50 با ظرفیت 6800 نفر ساخته شد و چند دهه بعد در سال 1982 گسترش یافت و ظرفیت آن تا 20 هزار نفر افزایش یافت.
این دانشگاه نیز مثل ديگر مراكز فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي عراق، از عواقب جنگ و اشغال عراق در امان نماند و مدت زیادی از فعالیت بازمانده بود.
مقامات عراقي معتقدند این رویداد فرهنگی حاکی از جان گرفتن دوباره این دانشگاه پس از سال‌ها رکود است.


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com