سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 13:32
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
شش اثر ديگر به شكسپير منتسب شد چاپ

يك پژوهشگر دانشگاه ادعا كرده است كه شش اثر ديگر شكسپير را يافته است. دكتر «جان كاسون» ادعا مي‌كند نخستين مجموعه منتشر شده از شعرهاي شكسپير با عنوان «كالسكه غزل»، نخستين كمدي او با عنوان «ماسه‌داروس» و نخستين تراژدي او با عنوان «لوكرين و آردن از فيورشام» را يافته است.


او همچنين نمايشنامه‌هاي «توماس از ووداستاك» و «يك تراژدي يوركشايري» را كشف كرده و ادعا مي‌كند مي‌تواند ثابت كند كه يك نمايشنامه گم شده با عنوان «كاردنيو » نيز متعلق به شكسپير است.

دكتر كاسون سه سال را صرف مطالعه آثاري كرده است كه به نوعي با شكسپير در ارتباط بوده‌اند و از آن جمله تمامي نامه‌ها و زندگي «سر هنري نويل» را بررسي كرده است. اين اشرافي سرشناس كسي است كه بسياري از محققان آثار شكسپير، از او به عنوان نويسنده واقعي اين آثار نام مي‌برند.

دكتر كاسون كه نتيجه بررسي و تحققيقات خود را در كتابي با عنوان « مدخلي براي پيگيري يك خرس» منتشر كرده مي‌گويد ممكن است برخي از مردم بگويند ما نمي‌دانيم كه آيا واقعا اين آثار به وسيله شكسپير نوشته شده، و من در پاسخ به آنها مي‌گويم شواهد مستندي وجود دارد كه نشان مي‌دهد نويسنده اين آثار شكسپير است، هر چند شواهدي هم وجود دارد كه نويل را به عنوان نويسنده اين آثار نشان مي‌دهد. بنابراين من اين ‌آثار را به هر دو نفر مرتبط مي‌دانم.

دكتر كاسون كه به عنوان پژوهشگري مستقل دست به اين بررسي زده مي‌گويد در كتابخانه «جان ريلند» منچستر يك جلد از نمايشنامه‌هاي شكسپير وجود دارد كه به سال 1623 باز مي‌گردد و يك نسخه از اشعار «بارد» هم موجود است كه از سال 1609 باقي مانده است. او مي‌گويد بسياري فكر مي‌كنند كه اين كتاب در قطع رحلي دربرگيرنده تمامي آثار شكسپير است، اما من به اين نتيجه رسيده‌ام كه شش نمايشنامه ديگر با نام «بارد» وجود دارند، كه در اين مجموعه 400 ساله وجود ندارند.

اين پژوهشگر معتقد است كه آثار اوليه شكسپير به آغاز دهه آخر قرن شانزدهم يعني سال 1590 باز مي‌گردد.

دكتر كاسون بر اين باور است كه غزلي كه با امضاي «فائتون» وجود دارد، در حقيقت نام مستعار شكسپير در نخستين آثار اوست.

او همچنين در اين كتاب ادعا مي‌كند شخصيت «فالستف» كه در نمايشنامه هنري چهارم وجود دارد، يك دهه پيش از آن در آثار سال‌هاي نخستين نويسندگي شكسپير خلق شده است.

جستجو در باره شكسپير يكي از مهم‌ترين مباحث ادبي است و برخي از محققان بر اين باورند كه شخصيتي به نام شكسپير وجود خارجي نداشته و اين نام مستعاري است كه يك بزرگزاده اشرافي از آن براي انتشار آثارش استفاده مي‌كرد.


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com