جمعه 31 فروردين 1403 17:07
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
قدرت نرم در سياست جهاني چاپ
ساختار قدرت جهان كنوني در كتابي با عنوان «قدرت در عصر اطلاعات؛ از واقع‌گرايي تا جهاني‌شدن» نوشته جوزف. اس. ناي با ترجمه دكتر سعيد ميرترابي منتشر شد.
به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين كتاب با توجه به ماهيت قدرت نرم در سياست جهاني امروز، به بررسي سرشت قدرت بين‌المللي و گمانه‌زني‌هايي درباره آينده كشورهاي جهان پرداخته است.
 
جوزف ناي، نويسنده كتاب، يكي از برجسته‌ترين صاحب‌نظران دوره كنوني در حيطه «قدرت در عرصه جهاني» به‌شمار مي‌رود، وي با همراهي همكارش روبرت كوهن، به عنوان بنيان‌گذاران رويكرد نئوليبراليسم در عرصه روابط بين‌الملل شناخته شده‌ است. 

اين دو در سال 1977 با انتشار كتابي به نام «قدرت و وابستگي متقابل» اين رويكرد تازه را براي مطالعه سياست بين‌الملل بنيان كردند.

نويسنده در بخشي از كتاب «قدرت در عصر اطلاعات؛ از واقع‌گرايي تا جهاني‌شدن» با عنوان «اين جهان كوچك است» آورده است: پيچيدگي‌هاي جهاني‌شدن موجب طرح در خواست‌هايي براي دادن پاسخ‌هاي نهادين در سطح جهان به اين پديده شده است. برقراري يك حكومت جهاني سلسله مراتبي، نه امكان‌پذير است و نه دلخواه.
 با اين حال بسياري از اشكال حكمراني جهاني و روش‌هاي مديريت مسايل مشترك از قبل پديدآمده‌اند و امكان توسعه آنها نيز وجود دارد. در حال حاضر صدها سازمان به سامان‌دهي ابعاد جهاني تجارت، ارتباطات راه دور، امور بهداشتي، هواشناسي و بسياري از مسايل ديگر مي‌پردازند. 

اثر حاضر در پنج فصل با عناوين «قدرت و محدوديت‌هاي واقع‌گراي»، «قدرت سخت و نرم»، «انديشه‌ها و اخلاق»، «وابستگي متقابل، جهاني شدن و حكمراني» و «عمل و نظريه» تنظيم شده است. 

از بخش‌هاي گوناگون اين اثر مي‌توان منازعات پس از جنگ سرد 1995، قدرت نرم 1990، اخلاق در سياست خارجي 1985، تروريسم 2003، نارسايي در روند جهاني‌شدن و استقلال و وابستگي متقابل 1976 را نام ‌برد. 

مترجم اين اثر، دكتر سعيد ميرترابي كه از استادان و پژوهشگران حوزه سياسي ـ اقتصادي است، پيش از اين كتاب «نفت، سياست و دموكراسي» را تأليف كرده است.

چاپ اول كتاب «قدرت در عصر اطلاعات؛ از واقع‌گرايي تا جهاني‌شدن» از سوي انتشارات پژوهشكده مطالعات راهبردي در شمارگان 3000 نسخه، 370 صفحه و بهاي 50000 ريال روانه بازار نشر شده است.

یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com