پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 12:10
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
طالبي نژاد: الويت انتخاب با كتاب‌هاي تخصصي است چاپ
احمد طالبي‌نژاد از اعضاي هيات داوران «جشن بزرگ كتاب سال سينمايي» امسال الويت انتخاب كتاب برتر را با آثار تخصصي در حوزه سينما دانست
طالبي نژاد در گفت و گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) گفت: به نظر من در زمينه انتشار كتاب‌هاي سينمايي بايد فرصت انتشار تمام كتاب‌هاي اين حوزه را فراهم كرد، اما كتاب‌هاي تخصصي بايد در الويت باشند.  منظور آن دسته از کتاب‌هایی است که یا در حوزه آثار آموزشي قرار مي‌گيرند يا در زمينه كتاب‌هاي فني و تخصصي به شمار مي‌آيند.

اين منتقد سينما افزود: انتشار فيلمنامه‌هاي ارزشمند تاريخ سينما در قالب كتاب از نظر آموزشي داراي اهميت بسيار بالايي است و به ارتقاي سطح فيلمنامه‌نويسي در كشور كمك مي‌كند.

كارگردان فيلم «من بن لادن نيستم» با انتقاد از روند انتشار كتاب‌هاي سينمايي تصريح كرد: تاليف و ترجمه قدرتمند، قرار گرفتن در حوزه تخصصي سينما و داشتن نگاه تحليلي درست از جمله معيار‌هاي اتنخاب كتاب سال سينمايي خواهد بود.

وي در پايان گفت: تاكنون ليست كتاب‌ها در اختيار ما قرار داشته و قرار است به‌زودي در جلسه‌اي معيار‌هاي داوري را معين و بررسي كنيم.

احمد طالبي‌نژاد متولد ۱۳۳۲، فارغ‌التحصيل زبان و ادبيات فارسي از دانشگاه اصفهان است. وي فعاليت هنري را از سال ۱۳۵۲ با سينماي آزاد اصفهان آغاز كرد. او در سال ۱۳۸۰ فيلم «من بن لادن نيستم"» را در حوزه كودك و نوجوان روي پرده برد. 

دومين جشن كتاب سينماي ايران، ارديبهشت سال آينده با حضور ناشران، مؤلفان و مترجمان برگزار می‌شود.

خانه سینما از آثار منتخب، تعداد 500 نسخه را با درج نشان «برگزیده کتاب سال سینمای ایران» خریداری و به اعضای خانه سینما اهدا خواهد کرد.

همچنين خانه سینما به منظور سپاس از همت فعالان عرصه کتاب در سینمای ایران، جایزه دستاورد‌های فعالیت‌های علمی خود را به یک نفر از مولفان، مترجمان و محققان تقدیم خواهد کرد.

یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com