شنبه 8 ارديبهشت 1403 08:06
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
كتابداران كشور در دوره كارشناسي ارشد بورسيه مي شوند چاپ
به زودي كتابداران كشور براي ادامه تحصيل در مقطع كارشناسي ارشد كتابداري در دانشگاه‌هاي كشور از سوي نهاد كتابخانه‌ها بورسيه مي‌شوند
حميدرضا چاكري معاون توسعه كتابخانه‌ها و كتاب‌خواني نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور  با بيان اين مطلب توضيح داد: اين اقدام در راستاي امضاي تفاهم‌نامه با دانشگاه‌هاي كشور صورت مي گيرد.

وي افزود: به تازگي اداره كل پژوهش و برنامه‌ريزي در نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور آغاز به كار كرده كه رابطي ميان نهاد كتابخانه‌ها و گروه‌هاي كتابداري و اطلاع‌رساني دانشگاه‌هاي كشور محسوب مي‌شود.

وي افزود: اين اداره كل به طور پيوسته نظرها و پژوهش‌هاي استادان كتابداري و اطلاع‌رساني را در زمينه‌هاي خدمات فني، توسعه كمي و كيفي، بهبود معماري و نحوه خدمت رساني كتابخانه‌ها دريافت مي‌كند.

چاكري افزود: اين اداره كل همچنين در اين راستا تدوين اولويت‌هاي پژوهشي در حوزه كتابداري و اطلاع‌رساني را در دست اجرا دارد.

وي خاطرنشان كرد: هر يك از مديران كل كتابخانه‌هاي عمومي كشور كه از استادان كتابداري و اطلاع‌رساني استان خود به عنوان مشاور استفاده كنند از سوي نهاد كتابخانه‌ها امتياز خاص دارند. در صورتي كه محدوديت نهاد براي درنظر گرفتن چارت سازماني مشاور مدير كل كتابخانه‌هاي استان‌ها از بين برود به زودي اين طرح به صورت رسمي اجرا مي شود.

وي يادآور شد: امسال نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور به امضاي تفاهم نامه همكاري با دانشگاه پيام نور اقدام كرد. به موجب اين طرح منابع انتشارات دانشگاه پيام نور وارد كتابخانه‌هاي عمومي مي شود و دانشجويان اين دانشگاه با عضويت

در كتابخانه عمومي مي توانند كتاب هاي نشر پيام نور را در كتابخانه‌ها امانت بگيرند و مطالعه كنند.

به گفته معاون توسعه كتابخانه‌ها و كتابخواني نهاد كتابخانه‌ها،‌ رهاورد اين تفاهم‌نامه راه‌اندازي 511 كتابخانه معين با يك هزار و 300 عنوان كتاب در كشور است.

چاكري پيش‌بيني كرد تا پايان سال جاري 500 هزار دانشجوي دانشگاه پيام نور عضو كتابخانه‌هاي عمومي شوند.

وي گفت: در گام بعدي به مكاتبه با دانشگاه تهران، صنعتي شريف و تعدادي ديگر از دانشگاه‌هاي بزرگ كشور براي ارسال نشريه‌ها و آثار چاپ‌شده آن‌ها به كتابخانه‌ها اقدام مي‌كنيم.

چاكري همچنين گفت: به زودي كتابداران كشور براي ادامه تحصيل در مقطع كارشناسي ارشد كتابداري در دانشگاه‌هاي كشور از سوي نهاد كتابخانه‌ها بورسيه مي‌شوند


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com