سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 23:42
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
جهان پيشرفت خود را مديون دانشمندان ايران و يونان است چاپ
مشاور فرهنگی رئیس جمهوری و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در دیدار نیکولاس کرلاتیس سفیر جدید یونان در ایران با وی که صبح امروز 20 مهر ماه انجام شد ، با تاکیدبر اینکه دنیا پیشرفت خود را مدیون دانشمندان ایران و یونان است 
 مشاور فرهنگي رييس‌جمهور كشورمان در اين ديدار كه در محل كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران برگزار شد، روابط دو كشور را در سطحي بسيار خوب ارزيابي كرد و گفت: با توجه به سابقه روابط ميان دو كشور، بخش‌هاي فرهنگي و علمي مي‌توانند اين روابط را گسترده‌تر سازند. 

اشعري پيشرفت‌هاي علمي جهان را مديون تلاش‌هاي دانشمندان ايراني و يوناني دانست و افزود‌: هنوز و پس از گذشت صدها سال، آثار دانشمندان ايراني و يوناني همانند افلاطون، سقراط، ابن‌سينا و خوارزمي در ميان دانشمندان جهان اعتبار دارد. 

رييس سازمان اسناد و كتابخانه ملي با اشاره به نهضت ترجمه در اوايل ورود اسلام به ايران، آن را نمونه‌اي خوب از گفت‌وگوي بين فرهنگ‌ها خواند.

«نيكولاس كرلاتيس» سفير جديد يونان نيز در اين ديدار روابط ميان دو كشور را بسيار عميق و تاريخي خواند و گفت: دو ملت ايران و يونان‌ اشتراكات نژادي، ادبي و تمدني فراواني دارند كه من سعي خواهم كرد در دوره مأموريتم اين روابط ديرينه را مستحكم‌تر كنم. 

سفير يونان ميراث مشترك دو ملت را شعر و حكمت خواند و افزود‌: ما پيشنهاد مي‌كنيم كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران با همكاري نهادهاي فرهنگي يونان كار ترجمه آثار شعرا و حكيمان دو كشور را آغاز كند. 

سفير يونان بازديد از گنجينه كتب خطي و نادر كتابخانه ملي را نوعي تجربه ديني براي خود دانست و افزود: اين بازديد، يكي از باشكوه‌ترين لحظات زندگي مرا رقم زد. پيش از اين ديدار سفير يونان و هيأت همراه از بخش‌هاي مختلف كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران بازديد كردند و از نزديك با وظايف و فعاليت‌هاي آن آشنا شدند.

یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com