شنبه 1 ارديبهشت 1403 00:19
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
درخشش دولت نهم در توليد محصولات فرهنگي، هنري و مذهبي چاپ
مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران گفت: با كوشش‌هاي انجام شده در دوران پس از انقلاب، امكانات فرهنگي رشد مناسبي را طي كرده است كه در اين باره مي‌توان به افزايش كتابخانه‌ها و آمار انتشار كتاب‌ها اشاره كرد.
‌به نقل از روابط عمومي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مازندران ،در سومين نشست کارگروه فرهنگ و هنر و تربيت بدني استان مازندران كه در اين اداره کل برگزار شد، انجام فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري در زمينه فرهنگ دفاع مقدس مورد بحث و بررسي قرار گرفت و مقرر شد بنياد حفظ آثار و ارزش‌هاي دفاع مقدس استان مازندران با تشکيل کميته‌اي تخصصي، به کارشناسي چگونگي ترويج فرهنگ دفاع مقدس در سطح جامعه بپردازد.

امامزاده، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران نيز با ارائه گزارش درباره فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري انجام شده در مازندران، گفت: پيش از پيروزي انقلاب، 20 کتابخانه فرسوده كه فاقد امکانات بود، در اين استان وجود داشت که هم اکنون اين تعداد به 54 کتابخانه داراي امکانات افزايش يافته است.ما در دولت نهم ساخت يک ساله کتابخانه را تجربه کرديم که کتابخانه کله‌بست و آمل نمونه بارز چنين رويکردي است.

وي افزود: پس از انقلاب براي نخستين بار در سال 86، 5 ميليارد ريال کتاب رايگان در استان توزيع شد که مدارس، مساجد و روستاها در اولويت اين توزيع قرار گرفتند.

امامزاده اظهار داشت: تعداد کتابخانه‌هاي عمومي مساجد مازندران در دولت نهم از 20 کتابخانه به 90 کتابخانه افزايش يافته و 5 ميليارد ريال در اختيار اين کتابخانه‌ها قرار گرفته است. تعداد کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد استان نيز که از فعاليت‌هاي ارزنده‌اي برخوردارند، از 52 کانون به 122 کانون افزايش يافته است كه تا پايان امسال به 160 کانون خواهند رسيد.

وي خاطرنشان كرد: براي بهره‌مندي بيشتر نوجوانان و جوانان از کتابخانه‌هاي مساجد، 2 ميليارد ريال کتاب کمک درسي نيز در اختيار اين مراکز قرار گرفته است.

امامزاده همچنين با اشاره به بخش مطبوعات، به تعامل با اهالي مطبوعات استان تاكيد کرد و گفت: در دولت نهم فضاي خوبي ميان مطبوعات و جامعه حاکم شده و پربارسازي، غني‌سازي و پشتيباني از مطبوعات مورد توجه قرار گرفته است.

وي گفت: سال گذشته 4 ميليارد ريال يارانه به نشريات محلي استان پرداخته و ده ميليارد ريال نيز آگهي توزيع شده است. 

امامزاده تاكيد كرد: در مدت فعاليت دولت نهم، تعامل و همکاري ارزشمندي با اهالي فرهنگ و هنر داشته‌ايم که ماحصل آن توليد آثار برجسته و فاخر در حوزه دين بوده است.

یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com