جمعه 31 فروردين 1403 20:58
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
هشتمين جشنواره صنعت چاپ ايران با شعار «اصول كيفيت» چاپ
هشتمين جشنواره صنعت چاپ ايران با تغييري نوآورانه و شعار«اصول كيفيت» 9 شهريور ماه امسال برگزار مي‌شود
جلال ذكايي، مديركل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ظهر امروز(يكشنبه) در نشست خبري هشتمين جشنواره صنعت چاپ ايران با بيان اين مطلب، اظهار داشت: تغيير رو به جلو و نوآوري در برنامه‌ها، يكي از مهمترين رويكردهاي هشتمين جشنواره صنعت چاپ به شمار مي‌آيد كه مورد تاكيد مسوولان قرار گرفته است.

وي با بيان اين‌كه بخش اصلي مسابقه به آثار چاپي اختصاص دارد، ادامه داد: با توجه به اين‌كه در سال‌هاي گذشته داوري آثار چاپي بعضاً با اعتراض و گلايه برخي از دست‌اندركاران و داوران روبه‌رومي‌شد، امسال هيات برگزاري مسابقات تصميم گرفته است با نوآوراي و ساختارشكني، داوري‌ها را علمي كند.

ذكايي در اين نشست كه در سراي اهل قلم برگزار شد، افزود: بر اساس تصميم مسوولان، نگاه سليقه‌اي و هنري به آثار به سوي نگاهي قانونمند و با ضابطه سوق داده شده است تا گلايه‌اي باقي نماند.

مديركل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با ارائه توضيحاتي درباره برگزاري مسابقه در دوره‌هاي گذشته، عنوان كرد: در دوره‌هاي قبل، مسابقه بر اساس فرايند چاپي در رشته‌هاي مختلفي چون چاپ افست، هليو، فلكسو، ليتوگرافي و ... برگزار مي‌شد، اما امسال با تغيير رويكرد، ما به سراغ مخاطبان صنعت چاپ يعني ناشران، روزنامه‌نگاران و توليدكنندگان محصولات مختلف مواد غذايي، دارويي، بهداشتي و شيميايي و ... رفته‌ايم.

وي با اشاره به اثرات مثبت اين تغيير رويكرد، اظهار داشت: با برگزاري اين مسابقه، مصرف‌كنندگان براي بالا بردن كيفيت محصولات خود به سراغ چاپخانه‌هاي برتر و با كيفيت مي‌روند و اين موضوع ما را به سوي اصول كيفيت سوق مي‌دهد.

ذكايي افزود: در كنار مسابقه تخصصي، مسابقه پايان‌نامه‌ها، مقالات علمي دانشجويي و كتابخواني نيز پيش‌بيني شده است كه بخشي از آنها همزمان با روز صنعت چاپ و بخشي ديگر در طول سال طي يك برنامه‌ريزي مدون برگزار مي‌شود.

وي همچنين درباره علت برگزاري هشتمين جشنواره صنعت چاپ در شهر مقدس قم گفت: اين موضوع نشانگر توجه مسوولان به دوري از تهران‌نگري و تهران‌نشيني است و باعث مي‌شود صنعت چاپ را به مراكز استان‌ها ببريم.

ذكايي در ادامه اين نشست به برگزاري سومين دوره جشن بزرگ كارگران چاپ اشاره كرد و توضيح داد: نگاه ما در دفتر چاپ از ناحيه مديران فراتر رفته است و سعي كرده‌ايم به مسايل كارگري اعتنا و توجه بيشتري كنيم. به همين دليل خبرهايي خوبي براي كارگران حوزه چاپ داريم كه در  مراسم مربوط به همان جشن اعلام خواهد شد.

مديركل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه بر لزوم تعامل نسل قديم و جديد حوزه چاپ تاكيد كرد و گفت: امسال براي اولين بار از تمامي فارغ‌التحصيلان و دانشجويان رشته چاپ در  شهريور  ماه دعوت به عمل مي‌آيد كه با حضور اساتيد آكادميك و تجربي اين حوزه، جلسات بحث و تبادل نظر داشته باشند.

ذكايي، معرفي صنعت چاپ به اقشار مختلف جامعه را يك ضرورت دانست و افزود: پيش‌بيني شده‌ است گروه‌هايي در جامعه خصوصاً در سطح آموزش و پرورش و ساير فضاهايي كه محل تجمع جوانان است، با ارائه بروشور يا توضيحات شفاهي، صنعت چاپ را معرفي كنند.

وي يادآور شد: برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي در تالار وحدت، گردش مشترك علمي دانشجويان و دانش‌آموزان در چاپخانه‌هاي تهران، سلسله نشست‌هاي تخصصي چاپ، مسابقه مقالات تك صفحه‌اي از سوي دانشگاه جامع علمي و كاربردي براي دانشجويان و اساتيد حوزه چاپ، از ديگر برنامه‌هايي است كه در طول سال اجرايي مي‌شود.

ذكايي همچنين برگزاري نمايشگاه كتاب‌هاي تخصصي حوزه صنعت چاپ را به عنوان برنامه ديگر اين دفتر نام برد و افزود: اين نمايشگاه شهريور ماه با ارائه كتاب‌هاي فارسي و لاتين حوزه چاپ در سالن جنبي تالار وحدت برگزار خواهد شد.

یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com