پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 01:40
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
اسامي روزهاي هفته كتاب پيشنهاد شد چاپ
سومين نشست شانزدهمين دوره هفته كتاب،‌ صبح امروز (6 مرداد ماه ) با حضور معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، مشاوران و مدير موسسه خانه كتاب در سالن اجتماعات ساختمان فجر برگزار و زمان و اسامي روزهاي هفته كتاب پيشنهاد شد.
حميد قبادي، مشاور اجرايي معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، گفت: شانزدهمين دوره هفته كتاب از بيست و يكم آبان‌ماه آغاز و بيست و هشتم اين ماه پايان خواهد يافت.

به گفته وي روزهاي اين هفته به اين ترتيب نام‌گذاري شده‌اند: بيست و يكم آبان‌ماه: روز كتاب و خادمان نشر، بيست و دوم: كتاب و پديدآورندگان، بيست و سوم: كتاب، كتابدار، اطلاع‌رساني و حاميان نسخ خطي، بيست و چهارم: كتاب، نماز و مسجد،‌ بيست و پنجم: كتاب و كودك،‌ بيست و ششم: كتاب و دانش آموز و خانواده، بيست و هفتم: كتاب و دانشگاه و بيست و هشتم: كتاب، بسيج، ايثار و شهادت. 

در اين جلسه دكتر پرويز، معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز بيان برخي اطلاعات را در اين جلسه ضروري دانست و افزود: سازمان يونسكو، فهرست 55 نفر از بزرگاني را كه قصد برگزاري مراسم بزرگداشتي براي آنان در سال 2008 و 2009 را دارد، اعلام كرده است كه از اين ميان، 5 نفر به ايران منتسب هستند كه سيدجمال‌الدين اسدآبادي،‌ سنايي غزنوي، رودكي،‌ امام محمد غزالي و شيخ بهايي از آن جمله‌اند كه دو نفر از آنان به پيشنهاد ايران و سه نفر ديگر با حمايت ايران در اين فهرست قرار گرفته‌اند.

وي افزود: سال گذشته براي نخستين بار سازمان يونسكو مدالي درباره مولانا طراحي كرد كه به دكتر جلالي، نماينده ايران در اين سازمان اهدا شد.

در اين جلسه كه با حضور اصحاب رسانه، اعضاي انجمن‌هاي فرهنگي و ... برگزار شد، حاضران پيشنهادهايي درباره جابجايي، ترتيب و تغييرنام عناوين روزهاي هفته كتاب مطرح كردند كه به گفته مشاور اجرايي معاون فرهنگي وزير ارشاد مورد بررسي قرار خواهد گرفت و اعلام خواهد شد.

همچنين چند شعار براي روزهاي هفته كتاب در اين جلسه پيشنهاد شد كه برخي از آنان به اين شرح‌اند: بخوان تا بداني،‌ بدان تا تواني و مي‌خوانم تا بنويسم و مي‌نويسم تا بخوانم.

دكتر پرويز در اين جلسه از حاظران خواست در مدت 10 روز، نظرات خود را درباره برنامه‌هاي هفته كتاب به ستاد برگزاري هفته كتاب ارسال كنند

یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com