شنبه 8 ارديبهشت 1403 02:34
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
منتظر آثاري درخور كشور، ملت و انقلاب اسلامي هستيم چاپ
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: اميدواريم امسال كارهاي خوبي درخور اين سرزمين، ملت و انقلاب اسلامي پديدار شود.
محمد حسين صفار هرندي در مراسم بزرگداشت روزقلم كه امشب(15 تير ماه) در هتل لاله برگزار شد، گفت: اگر روز قلم براي ما هيچ اثر ديگري نداشت، همين‌ كه شمع جمع اهالي فرهنگ و ادب در آن روشن است كافي بود.

وي افزود: از اين‌كه صاحبان آثار پربركت در حوزه فرهنگ و ادب اين سرزمين را در كنار يكديگر مي‌بينيم به فرهنگ مباهات مي‌كنيم كه در دامان خود چنين چهره‌هاي ارزشمندي را پرورانده‌است و خدا را به سبب اين موهبت سپاس داريم.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پايان اظهار اميدواري كرد كه كارهاي زمين‌مانده در دست گرفته شود.

معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز در اين مراسم گفت: به منظور ارج نهادن به اهالي قلم، تاكنون 25تن از شاعران، درجه هنري كه رتبه‌هاي يك تا چهار را شامل مي‌شود دريافت كرده‌اند. اعطاي درجه هنري ادامه خواهد داشت و از اقدامات مثبتي است كه در اين دوره انجام شده‌است. با اين كار شايد جبران مافات شده و زحمات اهالي قلم ارج نهاده‌شود.

وي با اشاره به اين‌كه حسن برگزاري چنين جلساتي ديدار با اهالي قلم و اصحاب فرهنگ و انديشه با هم است گفت: اين فرصتي است كه اهالي قلم با يكديگر ديدار كنند و از احوال هم مطلع شوند.

دكتر محسن پرويز در خصوص قلم‌هايي كه در راه صلاح مي‌نويسند گفت: براي اين‌گونه قلم‌ها هرچه بگوييم كم است و در قرآن كريم به آن اشاره شده‌است.

وي افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به عنوان مسئول اجرايي، با وجود امكانات محدودي كه دارد، تلاش‌هايي كرده‌است تا حرمت اهالي قلم با انتشار آثار آنها و رسيدن آن به دست مخاطب ارج نهاده‌شود.
براي بزرگداشت روز قلم تنها نبايد يك وزارتخانه يا سازمان حمايت كند و بايد در روزهاي مربوط به شعر و ادب و قلم، شاهد فعاليت‌هاي بيشتر عزيزان باشيم.

دكتر پرويز در پايان افزود: يكي از اقداماتي كه موسسات فرهنگي مرتبط بايد انجام دهند مجتمع كردن فعاليت‌ها در اين روزها براي انعكاس بهتر است و اصحاب رسانه نيز بايد در اين زمينه كمك كنند.

یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com