چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 17:33
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
اسامی برندگان جایزه کتاب کودک و نوجوان انجمن بین‌المللی مطالعه کتاب IRA چاپ

Image

 ایزه موسوم به کتاب کودکان و نوجوانان انجمن بین المللی مطالعه کتاب (IRA) واقع در ایالت نئواورلئان در حوزه داستانی و مستند در سه رده ابتدایی، متوسطه و نوجوان به نویسندگان این کتابها از کشورهای مختلف اعطاء می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در ایالت نیواورلئان آمریکا هر ساله به کتابهای منتشر شده در حوزه کودکان جایزه‌ای داده می‌شود که از اعتبار بالایی در سطح کشور آمریکا برخوردار است.

این جایزه موسوم به کتاب کودکان و نوجوانان انجمن بین المللی مطالعه کتاب (IRA) واقع در این ایالت در حوزه داستانی و مستند در سه رده ابتدایی، متوسطه و نوجوان به نویسندگان این کتابها از کشورهای مختلف اعطاء می‌شود.

کتابهای منتشر شده در سال 2013 برنده این جایزه معرفی شدند که در زیر به بررسی کوتاه این کتابها می‌پردازیم:

برنده بخش رمان در رده ابتدایی سانتاسائوروس عزیز نوشته استیسی مک آنالتی از انتشارات بویدز میلز / ارنست اسپینوسائوروس شخصیت اصلی داستان می‌خواهد در لیست سانتاسائوروس برای دریافت اسکوتر توربو X9 بماند تا در مسابقه روز کریسمس شرکت داشته باشد.ارنست پر از انرژی است و با خلاقیت خود فرصت های زیادی برای خود ایجاد می‌کند.

دیپلم افتخار برای بخش داستانی رده ابتدایی به «جکی و من: یک دوستی عمیق» نوشته گراسینگر تانیا از انتشارات اسکای هورس درنظر گرفته شد. این داستان تاریخی دوستی بین جکی رابینسون بازیکن مشهور بیس بال و یک دختر 13 ساله به نام تانیا گراسینگر را روایت می‌کند. تانیا در هتل مشهور نیویورک کار می‌کند و در آنجا آدمهای مشهور زیادی رفت و آمد می کنند ولی او فقط می‌خواهد با رابینسون ملاقات کند.

دیگر کتابهای کسب دیپلم افتخار رده ابتدایی « این کتاب کوچک را باز کنید» نوشته جسیکا کلاسمیر از انتشارات سانفرانسیسکو چرونیکل بوکس، «دیگبی تفاوت دارد» نوشته ماریام کوچ از انتشارات پیتر پاپر پرس.

برنده مستند اصلی « سگهای جنگ: چرچیل و روفوس» نوشته کاترین سلبرت از انتشارات وارتاون. سگهای پشمالوی کوچولو معمولاً در خانه های اشرافی زندگی می کنند و روفوس هم سگ وینستون چرچیل و قهرمان جنگ جهانی دوم است. در اولین صفحات کتاب دوستی این سگ با نخست وزیر انگلیس توضیح داده می‌شود. در روزهای جنگ که خانه چرچیل مورد هجوم قرار می‌گیرد، در پناهگاه سگ نخست وزیر همیشه کنار او می‌ماند.

برنده بخش داستانی رده متوسطه رامپ: داستان واقعی رامپل استیلیسکین نوشته لیسل شارتلیف از انتشارات ناپف داستان رمان گونه شارتلیف بازنویسی داستان کلاسیک از شخصیت رامپل استیلیسکین و تبدیل وی به یک شخصیت مثبت است. رامپ 12ساله در جستجوی هویت خود و اسم کامل خود ماجراهای مختلفی را تجربه می‌کند. آیا او در مقابل یک ملکه شیطانی و جادوهای خطرناکش موفق می‌شود؟

دیپلم افتخار بخش داستانی رده متوسطه قلعه آب نوشته میگان فریزر بلکمور از انتشارات واکر بعد از مرگ پدرش افریم اسمیت و خانواده‌اش به قلعه آب متعلق به اجدادش نقل مکان می‌کنند. با توجه به افسانه های محلی آب در این منطقه قدرت خاصی دارد. او همراه دوستان خود سعی می کند معمای این قلعه را کشف کند. کتاب دیگر دریافت کننده دیپلم افتخار کتابی با عنوان پسر کاغذی نوشته وینس واوتر از انتشارات دیلاکورته است.

برنده مستند رده متوسطه استخراج داستان: ده راز نوشتن داستانهای طنز نوشته برایان مک لاچلان از انتشارات اولکیدز این کتاب با زبانی ساده خودش به صورت طنز نحوه نویسندگی و طنزپردازی را بررسی می کند و راز و رمزهای آن را توضیح می‌دهد. از همان ابتدای کتاب نویسنده خواننده را دعوت به ایده پردازی در این حوزه می‌کند.

برنده بخش داستانی رده نوجوان النور و پارک نوشته رینبو راول از انتشارات مک میلان استریت در داستان واقع گرای راول النور به خوانندگان نشان می‌دهد چگونه از موقعیت‌های غیرممکن خارج می‌شود و از دیگر برای رسیدن به اهداف خود کمک می‌گیرد. در این کتاب مشکلات و مسائل مخصوص به نوجوانان بررسی می‌شود.

دیپلم افتخار بخش داستانی رده نوجوان کاغذ تراژدی نوشته الیزابت لابان از انتشارات ناپف غایب نوشته کتی ویلیامز از انتشارات چرونیکل بوکس.

خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com