پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 07:22
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
معرفی نامزدهای نهایی گران‌ترین جایزه داستان‌کوتاه جهان چاپ

Image

فهرست شش نویسنده‌ی راه‌یافته به مرحله‌ پایانی جایزه ادبی «فرانک اوکانر»، گرانترین جایزه‌ی مجموعه داستان‌کوتاه دنیا اعلام شد.

ه گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جایزه‌ی 25 هزار یورویی «فرانک اوکانر» که عنوان گرانترین جایزه برای یک مجموعه داستان‌کوتاه را یدک می‌کشد،‌ فهرست نامزدهای نهایی این دوره را اعلام کرد.

 

اسامی شش نویسنده که ترکیبی از حرفه‌ای‌ها و نوقلم‌ها است، در حالی اعلام شد که اعضای هیات داوران این جایزه نامزدهای این دوره را قوی‌ترین برگزیدگان خواندند.

 

در میان 75 نامزد اولیه «فرانک اوکانر»، نام «اما دوناهو»، خالق رمان پرفروش «اتاق»، «رون راش» از برندگان پیشین این جایزه و «جویس کارول اوتس»، نویسنده برنده‌ی جایزه‌ی کتاب ملی آمریکا و پولیتزر» خودنمایی می‌کرد، اما هیچ‌یک از این نام‌های بزرگ به مرحله نهایی راه پیدا نکردند.

 

«لوری مور» و «ال کندی» دو نویسنده‌ی صاحب‌نام در عرصه‌ نگارش داستان‌کوتاه هستند که به مرحله‌ی نهایی این جایزه‌ی 25 هزار یورویی راه پیدا کرده‌اند. مور با کتاب «پارس کردن» وارد این رقابت‌ها شده و «تمام خشم» اثر برگزیده‌ی کندی است.

 

«فیل کلی» با کتاب «نقل و انتقال» و «کالین برت» نویسنده‌ی «پوست‌های جوان» از نویسندگان نوقلم آمریکایی هستند که به این مرحله رسیده‌اند.

 

به گزارش گاردین‌، دو نویسنده‌ی آمریکایی دیگر به نام‌های «لارا فن دن برگ» و «بن مارکوس» هم با این چهار نامزد به رقابت می‌پردازد. مارکوس مجموعه داستان «تَرک دریا» را نوشته و دن برگ با اثر «راهروی جوانی» در رقابت‌ «فرانک اوکانر» 2014 شرکت کرده است.

 

«آلیسون مک‌لیود» از داوران جایزه داستان «اوکانر» امسال نامزدهای این دوره را آثاری «خارق‌العاده» خواند که «جهان‌هایی زنده و پرتکاپو خلق کرده‌اند». برنده‌ی نهایی این جایزه ارزشمند در ماه جولای معرفی خواهد شد.

 

از برندگان پیشین این جایزه کتاب بین‌المللی می‌توان به «هاروکی موراکامی»، «ادنا اوبراین» و‌ «نیتن انگلندر» اشاره کرد. این جایزه که از سوی مرکز ادبی «مونستر» ایرلند به صورت سالانه برگزار می‌شود، در جشنواره‌ بین‌المللی داستان‌کوتاه کودک در ماه سپتامبر به برنده‌اش اعطا خواهد شد.  

خبرگزاری دانشجویان(ایسنا)


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com