جمعه 7 ارديبهشت 1403 07:42
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
شاعران امروز،صحبت با مردم را رها کرده و با همدیگرحرف می زنند! چاپ

Image

جرمی پکسمن رئیس هیئت داوران جوایز موسوم به فوروارد برای شعر 2014 انگلیس، ضمن اعلام اسامی فینالیستها سطح کیفی مجموعه های امسال را وقت‌گیرانه توصیف کرد و گفت شاعران «قانونگذاران نادیده گیر جهانند».

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) پکسمن، شاعران را «قانونگذاران نادیده گیر جهان» نامید و لحظه خلق شعر توسط آنها را بهترین زمان کامیابی یک شاعر خوشحال با بهترین عقیده تلقی کرد. البته وی افزود شعر نوعی هنر است که در بی ارتباطی خود سرگردان بوده و شاعران امروز صحبت با مردم را رها کرده و با همدیگر حرف می زنند!

وی در حال اعلام اسامی فینالیستهای جایزه شعر سال انگلیس Forward Prizes for Poetry پیشنهاد کرد تا قبل از عمومی شدن مجموعه های شعری، شاعران توضیح دهند که چرا فلان زبان و فلان واژگان را برای مجموعه خود انتخاب کرده اند.

در بخش جایزه 10 هزار پوندی به بهترین مجموعه شعر، آثار کولت برایس(با مجموعه همه و جهان گنبدی باران) ، جان برنساید(مجموعه شعر همه یک نفس) ، لوئیس گلاک(با مجموعه شب فضیلت)، و هوگو ویلیامز(مجموعه شعرمن عروس را می شناختم) به مرحله نهایی راه یافتند.

همچنین در بخش جایزه 5 هزار دلاری برای بهترین مجموعه شعری که اولین بار چاپ شده‌، نام هایی مانند لیز بری(با مجموعه کشور سیاه)، فیونا بنسون(مسافران روشنایی)، نیال کمپل(جزر و مد)، بئاتریس گارلند(اختراع آتش بازی)، کوین پاورز(سرودنامه آرامش در مبارزه) و ویدیان روینتیران (مجموعه شعری درباره سریلانکا! بنام گرون-تو-مالونی) در لیست فینالیتسها دیده می شود.

اما در بخش تک شعر که به برنده 1000 پوند جایزه می دهند، می توان نام هایی مانند تیم نولان، دنیس ریلی، استفان سانتوس، جک آندروود، جفری واینرایت را یافت.

جایزه فوروارد برای شعر که سال 1991 توسط ویلیام زیگهارت با هدف کشف اشعار جدید زبان انگلیسی در انگلیس و ایرلند پایه گذاری شد و انجمن هنر انگلیس، بنیاد جان الرمن از جمله اسپانسرهای این جایزه هستند. برخی از برندگان سالهای گذشته این جایزه ادبی-شعری از جمله تام گان، سیموس هنی، آلیس اوسوالد، تد هاگز، کارول آن و کاتلین جیمی را می توان نام برد.

قرار است سی ‌ام سپتامبر 2014 (8 مهر1393) برندگان نهایی اعلام شوند.

خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com