جمعه 7 ارديبهشت 1403 21:15
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
ممیزی کتاب از تهران خارج شد/ این 5استان خودشان بررسی می‌کنند چاپ

Image

 دبیر شورای برنامه‌ریزی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تفویض اختیار بررسی کتاب‌ها (ممیزی) به ادارات ارشاد پنج استان خبر داد و گفت: تاکنون نتایج حاصل از این تفویض رضایت‌بخش بوده است.

ایبنا گزارش داد: همایون امیرزاده، در این باره اظهار کرد: در رویکرد جدید معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تفویض اختیار بررسی کتاب‌ها (ممیزی) به ادارات ارشاد استان‌ها مشروط بر این‌که استان‌ها زیرساخت‌های لازم را داشته باشند، واگذار شده است.

وی ادامه داد: تاکنون این تفویض در پنج استان «کرمان»، «قم»، «اصفهان»، «خراسان رضوی» و «آذربایجان شرقی» انجام شده است. نتایج حاصل از این اقدام، برای معاونت فرهنگی وزارت ارشاد رضایت‌بخش بوده است بنابراین، می‌کوشیم به‌تدریج این اختیار را در سایر استان‌های کشور نیز تعمیم دهیم.

دبیر شورای برنامه‌ریزی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیح داد: با تاکیدات معاون فرهنگی وزیر ارشاد، کارهای اولیه انجام شده است. همچنین در این زمینه «علی شجاعی‌صائین»، مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت ارشاد نیز با هم‌اندیشی‌ای که با تشکل‌های نشر انجام داده به نتایج خوبی رسیده است. این نتایج به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با بیان این که معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در تلاش است بخشی از وظایف مهم خود را در حوزه کتاب به استان‌ها و حتی تشکل‌های نشر واگذار کند، افزود: ضوابط و قوانین نشر وزارت ارشاد، فصل‌الخطاب بررسی کتاب‌ها در استان‌ها است.

امیرزاده در پاسخ به این پرسش که «در صورتی که ادارات ارشاد استان‌ها در حوزه بررسی کتاب‌ها دچار اشتباه شوند، مراتب رسیدگی به چه صورت خواهد بود؟» گفت: با تشکیل و راه‌اندازی هیات نظارت بر نشر بسیاری از این دغدغه‌ها برطرف شده‌ است. چنانچه در حوزه بررسی کتاب‌ها از سوی ادارات ارشاد استان‌ها با مشکلی مواجه شویم، این هیات تدابیر لازم و کارساز اتخاذ خواهد کرد.

خبرگزاری ایسنا


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com