شنبه 1 ارديبهشت 1403 07:44
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
نامزدهای نهایی جایزه ادبی دزموند الیوت مشخص شدند/ 10 هزار پوند برای تازه کارها چاپ

Image

 به نقل از بوک سلر، 7 مارس(17 اسفند) بریتانیا شاهد برگزاری مراسم روز جهانی کتاب بود و در قالب برنامه های مختلفی که در سراسر بریتانیا به اجرا درآمد، حدود 750 هزار کودک به صورت همزمان این روز را جشن گرفتند.

سه نویسنده به فینال جایزه ادبی «دزموند الیوت» که جایزه ای برای رمان نویسان تازه کار است، راه پیدا کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) رابرت آلیسون با کتاب«حامل نامه»، ایمیر مک براید با کتاب«دختر نیمه شکل یافته» و «بالستیک‌ها» اثر دو ویلسون راهی فینال جایزه 10 هزار پوندی در انگلیس شدند تا از بین آنها یک نفر روز سوم جولای (12 تیر) به عنوان برنده نهایی مشخص شود.

کریس کلیو، رئیس هیئت داوران گفت ما از میان 6 کتاب خیلی خود به ناچار سه کتاب را به مرحله فینال بردیم، در حالی که سه کتاب دیگر نیز شایسته فینال بودند.

کتاب مک براید که به فینال رسیده به گفته داوران کتابی است شجاعانه و پرتحرک که در تاریکی مرموز خود شرح ماجرا می کند و کتابی است که نویسنده علی رغم رد کتاب از سوی ناشران بزرگ، 10 سال تلاش کرده تا بالاخره آن را چاپ کرده و داستان زنی است که با برادر مبتلا به تومور مغزی زندگی می کند.

کتاب آلیسون نیز داستانی مربوط به جنگ جهانی دوم را روایت می کند که ناگهان سربازان انگلیسی وسط بیانبان لیبی جسد یک هم قطار بی نام و نشان موتورسوار خود را پیدا می کنند. به گفته کلیو، آنچه در این کتاب می بینیم تمثیل بی بدیلی از پیدا کردن هویت است.

اماآنچه ویلسون برنده «داستان کوتاه 2011 بی بی سی» نوشته ، داستان سفر مردی به کوهستانهای پربرف کاناداست تا بتواند پدر مفقود شده خود را بیابد. این کتاب به خاطر ترکیب ظرافت فرم نوشتن و خردگرایی بالای آن مورد تقدیر منتقدین قرار گرفته است.

دزموند الیوت موسس آژانس ادبی با نام خود بود که در سال 2003 درگذشت و در سال 2007 این موسسه با هدف تشویق تازه کارها و نویسندگان رمانهایی که برای اولین بار چاپ می شوند (فقط به زبان انگلیسی) چنین جایزه ای را هر سال به برنده اهداء می کنند.

خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com