جمعه 31 فروردين 1403 01:56
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
31 قصه تصویری برای اردیبهشت رویت شد چاپ

Image

واحد کودک و نوجوان انتشارات قدیانی(کتاب‌های بنفشه) کتاب دو زبانه «31 قصه تصویری برای اردیبهشت» اثر سرور کُتُبی و فریبا کلهر را برای کودکان منتشر کرد.

خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «31 قصه تصویری برای اردیبهشت» از مجموعه «کتاب‌های نارنجی» حاوی داستان‌های کودکانه و تخیلی است که علاوه بر زبان فارسی، توسط سعید مادح‌خاکسار، سونیا برقانی و کیمیا برقانی به زبان انگلیسی نيز ترجمه شده اند. سحر حق گو، راحله برخورداری و بنفشه احمدزاده هم تصویرگران اين مجموعه هستند.

«لحاف ننه سرما»، «دختری به نام هلهله»، «اژدهایی با پیراهن آستین پف‌دار»، «غوله به هوا»، «یکی بود پنج تا نبود»، «جوراب‌های لنگه به لنگه دعوایی»، «درهایی که به شنا رفتند»، «بزرگ‌ترین عید دنیا»، «چتر سفید خال‌دار»، «اسبی که دنبال سوار می‌گشت» و « پروانه روی یخچال» عنوان‌ برخی از داستان‌های این مجموعه است. 

در بخشی از «لحاف ننه سرما»، می‌خوانیم: «ننه سرما تکه ابر سفیدی را روی شانه انداخت و از آسمان پایین آمد. زمین پر از برف بود. همه جا سفید بود. ننه سرما دستش را دراز کرد تا برف‌ها را جمع کند که یک دفعه ، تق... کمرِ ننه سرما درد گرفت. ننه سرما آهی کشید و گفت: «تق تقِ پنبه... حالا چه وقته کمر درده!؟ چی کار کنم؟ چطوری لحافم را پر از پنبه کنم؟» و با غصه به درختی نگاه کرد...»

پیش از این، از مجموعه «کتاب‌های نارنجی» کتاب «31 قصه تصویری برای فروردین» نيز منتشر شده بود كه شامل كتاب هايي چون «سرآشپزی که هم‌زدنش گرفته بود»، «گیره لباس و ماه»، «مردی که یک روز راه رفته بود، صدایی که دو نفر منتظرش بودند»، «دختر موفرفری، یک قالب صابون چه کارها که نمی‌کند!»، «روباتی که سیم‌هایش قاتی پاتی شد»، «گربه عمه قلیانی»، «دستی که درد می‌کرد» و «پیاز دراز» است.

در بخشی از داستان «یک قالب صابون چه کارها که نمی‌کند!» می‌خوانیم: «کلاغی یک قالب صابون پیدا کرد. آن را برداشت تا به لانه‌اش ببرد. اما وسط راه صابون از لای منقارش لیز خورد و افتاد. صابون پایین آمد و لای شاخه و برگ درختی افتاد. صابون گفت: واه واه چه درخت کثیفی! چه برگ‌های خاک‌آلودی! خواست زود دست به کار شود و برگ‌ها و شاخه‌های درخت را بشوید. از لای برگ‌ها به آسمان نگاه کرد. دید پر از ابر است. گفت: دو سه روز صبر کنم باران می‌بارد...»

واحد کودک و نوجوان انتشارات قدیانی در نظر دارد که بعد از این تا پایان سال، در هر ماه 31 قصه تصویری برای کودکان منتشر کند.

کتاب «31 قصه  تصویری برای اردیبهشت» در قالب 192 صفحه و شمارگان 1100 نسخه و قیمت 300 هزار ریال منتشر شده است.

خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com