جمعه 31 فروردين 1403 03:14
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
فرانکفورت یک کتاب می خواند چاپ

Image

انجمن «فرانکفورت یک کتاب می خواند» امسال در چهارمین دوره برگزاری برنامه کتابخوانی در شهر فرانکفورت به سراغ رمانی نوشته زیگفرید کراکاوئر نویسنده، جامعه شناس و منتقد سینمایی قرن 19 و 20 آلمان با عنوان «گینستر» رفته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، امسال از تاریخ 15 تا 28 آوریل 2013 (26 فروردین تا 8 اردیبهشت 92) بیش از 70 برنامه کتابخوانی، گردش ادبی، بحث و نمایش فیلم و برگزاری نمایشگاه با بیش از 120 مشارکت کننده در بیش از 50 نقطه شهر فرانکفورت برگزار خواهد شد که از جمله می توان به تعداد کثیری از کتابفروشی ها اشاره کرد.

پروفسور فلیکس زملروت عضو شورای فرهنگی شهر فرانکفورت در مورد رمان «گینستر» اظهار داشت: با مطالعه این رمان می توان مسایل بسیاری را در مورد فرانکفورت در 30 ساله نخست قرن 20 دریافت. این پروفسور همچنین دومین رمان کراکاوئر با نام «گئورگ» اشاره کرد و وی را به عنوان یک تئورسین فیلم مورد تحسین قرار داد.

ماراتن کتابخوانی شهر فرانکفورت که همواره بر داستان هایی تمرکز دارد که شهر فرانکفورت در مرکز آن جای داشته باشد، سال 2010 با رمان «خیابان کایزرهوف 12» نوشته والنتین زنگر آغاز شد و طی سه سال گذشته با اجرای این طرح در مجموع 330 برنامه کتابخوانی برگزار شده که 40 هزار نفر در آن شرکت کردند.

رمان «گینستر» که به نام قهرمانش نامیده شده نخستین بار در سال 1928 در انتشارات فیشر برلین منتشر شد. اکنون و به منظور برنامه کتابخوانی سال 2013 شهر فرانکفورت، انتشارات سورکمپ اقدام به انتشار این رمان در تیراژ 15 هزار نسخه کرده است. انتشارات هامبورگ هم با صدای میشاییل روتشوف نسخه کوتاه شده رمان «گینستر» را در چهار سی.دی و در قالب کتاب شنیداری منتشر می کند. همچنین قرار است در ماه مارس رمان دیگری از این نویسنده با نام «گئورگ» در قطع جیبی  سوی از انتشارات سورکمپ به زیر چاپ برود. این رمان نخستین بار در سال 1977 در همین انتشارات به چاپ رسیده بود.

از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای این جشن کتابخوانی شهر فرانکفورت می توان به نمایشگاهی با نام «پنجره ای رو به شهر» اشاره کرد که در محل خانه کتاب این شهر برگزار می شود و در سه بخش به زندگی زیگفرید کراکاوئر می پردازد. طراحی این نمایشگاه را ولفگانگ شوپف انجام داده است. شوپف پیش‌تر اقدام به گردآوری نامه نگاری های میان کراکاوئر و آدورنو کرده بود که انتشارات سورکمپ آن را در سال 2008 در قالب کتاب منتشرکرد. زیگفرید کراکاوئر (1889 – 1966) در سال 1921 در حالی که 18 سال داشت با تئودور آدورنو آشنا شد و آن ها روزهای یکشنبه همراه هم به مطالعه متون فلسفی می پرداختند.

طبق اعلام کلاوس شوفلینگ، رییس انجمن «فرانکفورت یک کتاب می خواند» قرار است در سال آینده برنامه مشابهی نیز در شهر برلین برگزار شود.


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com