جمعه 31 فروردين 1403 16:45
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
چین به اشتباه یک کتاب غیراخلاقی منتشر کرد چاپ

نسخه جدیدی از داستان های برادران «گریم» که اخیرا در چین منتشر شده، به سرعت از قفسه های کتاب های کودکان کتابفروشی ها در این کشور جمع آوری شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، دلیل جمع آوری این کتاب ها آن بود که ناشر این اثر به اشتباه اجازه داده بود که یک نسخه غیراخلاقی از داستان های برادران گریم به زبان چینی ترجمه شود و به این ترتیب به جای افسانه های مشهور این دو برادر داستانسرای آلمانی، یک کتاب غیراخلاقی برای کودکان عرضه کرده بود. 

یک نماینده از «چینا مدیا تایمز» مراتب عذرخواهی خود را در روزنامه «گلوبال تایمز» اعلام کرده و افزود:«ما نتوانستیم نسخه آلمانی اصلی افسانه های برادران گریم را بیابیم. به همین دلیل یک نسخه ژاپنی از داستان های برادران گریم را برداشته و آن را به زبان چینی ترجمه کردیم.» 

نسخه ژاپنی بازنویسی شده داستان های برادران گریم به شکلی بی معنا افسانه های این دو برادر را مبدل به داستان هایی غیراخلاقی کرده است. 

«ژاکوب گریم» (۴ ژانویه ۱۷۸۵ – ۲۰ سپتامبر ۱۸۶۳) و «ویلهلم گریم» (۲۴ فوریه ۱۷۸۶ – ۱۶ دسامبر ۱۸۵۹) دو برادر داستانسرای آلمانی بودند که به دلیل انتشار داستان های فولکلور پریان همچون «سفید برفی»، «راپونزل»، «سیندرلا»، «هانسل و گرتل»، «شنل قرمزی» و «قورباغه و شاهزاده» به شهرت رسیدند. این دو برادر یک فرهنگ لغت آلمانی را نیز منتشر کرده اند.


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com