جمعه 7 ارديبهشت 1403 13:09
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
جاي پاي كتاب «پايولو جوردانو» در ميان 10 كتاب‌ پرفروش ايتاليا چاپ

جايگاه بيش از نيمي از پرفروش‌ترين كتاب‌هاي هفته گذشته ايتاليا در مقايسه با دو هفته گذشته تغيير چنداني نكرده‌ است.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از سايت آي.بي.اِس، رمان‌ «اين سخن فاش كردني نيست» كه نوشته مشترك دو نويسنده ايتاليايي «آندره‌آ كاميلري» و «كارلو لوكارِ ِلي» است و پيش بيني مي‌شود پرفروش‌ترين كتاب فصل تابستان امسال ايتاليا باشد،‌ براي چندمين هفته پياپي جايگاه نخست كتاب‌ها را اشغال كرده است.

رمان «كانال موسوليني» نوشته «آنتونيو پِناكي» كه برنده جايزه ادبي اِسترگاي امسال ايتاليا بود و پس از چند هفته غيبت در دسته‌بندي پرفروش‌ترين كتاب‌هاي ايتاليا پس از دريافت جايزه ادبي «استرگا» (جادوگر) بالاخره به جمع آن‌ها پيوست،‌ رده دوم را حفظ كرده است. اين كتاب را انتشارات «موندادوري» بزرگ‌ترين و نام‌دارترين ناشر در ايتاليا منتشر كرده است.

«پناكي» در اين كتاب عشق و جنگ و انتقام و رنج‌هاي يك خانواده را با هم مي‌آميزد. «كانال موسوليني» زمينه‌اي تاريخي دارد و مسايل مختلف دهه 30 قرن بيستم در آن مطرح شده است.

رمان «سيلويا آوالونه» كه «سرب» نام دارد و رقيب سرسخت «كانال موسوليني» براي دريافت جايزه استرگا بود، در جاي سوم قرار دارد.
«سيلويا آوالونه» در رمانش از جامعه‌اي صنعتي تا پساصنعتي، كارگري تا بورژوازي، ايتالياي سنتي تا پست مدرن و دوره نوجواني تا جواني نوشته است.

«در جست‌و جوي گنج» اثر «آندره‌آ كاميلري» يكي از نويسندگان «اين سخن فاش كردني نيست» در جايگاه چهارم اين دسته‌بندي قرار دارد.
اين رمان داستان كسي را شرح مي‌دهد كه به دنبال گنج رهسپار روستايي دور افتاده مي‌شود.

«آخرين خط افسانه‌ها» نوشته «ماسيمو گرامِليني» و «آقاي گرِگوري» هم به ترتيب در جاي پنجم و ششم قرار دارند.

«آخرين خط افسانه‌ها» درباره فردي است كه اعتماد به نفس كمي دارد و از زندگي رنج مي‌برد. اما در يك سفر و اتفاق‌هايي كه برايش مي‌افتد، استعداد‌هايش را كشف مي‌كند و عشق در وجودش ريشه مي‌دواند.

«آقاي گرِگوري» سرگذشت مردي است كه از دوران كودكي و زماني كه بيماري وحشتناكي منطقه زندگي‌شان را در بر مي‌گيرد، سخن مي‌گويد. او در نوجواني تصميم مي‌گيرد در پي دستيابي به يك زندگي موفق، ايتاليا را به مقصد آمريكا ترك كند. پس از چند سال به فردي ثروتمند تبديل مي‌شود، اما ناگهان تمام دارايي‌اش را به خاطر اشتباه در يكي از سرمايه‌گذاري‌هايش از دست مي‌دهد.

«سيمي كه مي‌سوزد» رمان «جِفري ديوِِر» نيز به جاي «كاترينا، خاطره‌هاي پدري در توفان» در جاي هفتم نشسته و در دو پله بالاتر قرار گرفته است.

كتاب مشهور و جنجالي «خوزه ساراماگو» پرتغالي «انجيل به روايت مسيح» هم دوباره به ميان پرفروش‌ترين‌ها آمد و در جاي هشتم به جاي رمان «يك روز» نوشته «ديويد نيكولاس» نشست. اين رمان كه به گونه‌اي نقدي بر انجيل است و بسياري مركز‌هاي مذهبي مسيحي به آن اعتراض كرده بودند، در سال 1998 جايزه ادبي نوبل را دريافت كرده بود.

«تنهايي شماره‌هاي نخست» به قلم «پايولو جوردانو» يكي ديگر از چاپ‌هاي انتشارات «موندادوري» كه جايگاه نهم را در بر گرفته و به جاي «سيمي كه مي‌سوزد» نشسته است. «پايولو جوردانو» در اين كتاب زندگي دوران كودكي، جواني و بزرگسالي پسري به نام «ماتيا» و دختري به نام «آليس» را كه هر يك به گونه‌اي و خيلي زود در برابر آسيب‌ها و سختي‌هاي زندگي قرار مي‌گيرند، روايت مي‌كند و راوي داستان دو قلوهايي است كه حس خواهر و برادري ميانشان كم‌رنگ شده است.
اين كتاب كه به كارگرداني «ساوريو وستانتزو» به صورت فيلم درآمده، در جشنواره امسال فيلم ونيز نمايش داده خواهد شد.

«يك روز» نوشته «ديويد نيكلاس» هم در جاي «شكست‌خورده» نوشته «استفاني مه ير» نشسته و رده دهم را اشغال كرده است. اين
رمان درباره زندگي دو دختر است كه در طول تحصيل هم‌دوره‌اند، اما داراي دو جايگاه متفاوت اجتماعي‌ هستند. يكي از خانواده‌اي دارا و ديگري از خانواده‌اي متوسط با دنياهاي كاملا متفاوت. اين دو دوست فارغ التحصيل مي‌شوند و هر يك راهي جداگانه در پيش مي‌گيرند و از هم جدا مي‌شوند. يكي در صحنه نمايش به بازيگري مي‌پردازد و ديگري به معلمي، آن‌ها پس از چند سال دوباره همديگر را پيدا مي‌كنند و. ...


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com