چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 19:13
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
فردا افتتاحيه ايفلا برگزار مي‌شود چاپ

كنگره كتابخانه جهاني و اطلاعات ايفلا كه از امروز سه‌شنبه 10 آگوست شروع به كار كرد، فردا مراسم افتتاحيه رسمي‌اش را برگزار مي‌كند.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از سايت اين موسسه،  هفتاد و ششمين كنگره بين‌المللي ايفلا در مركز نمايشگاه‌ها و كنگره‌هاي سوئد از 10 تا 15 آگوست (19 تا 24 مرداد) به كار خود ادامه مي‌دهد. 

مراسم افتتاحيه اين سمينار فردا چهارشنبه 11 آگوست برگزار مي‌شود. اين در حالي است كه همزمان با اجراي اين كنفرانس، فستيوال فرهنگي گوتبورگ با برپايي 800 رويداد فرهنگي در حال اجرا خواهد بود. نمايشگاه اين كنگره نيز از بعدازظهر چهارشنبه افتتاح مي‌شود. روز دوشنبه و سه‌شنبه (9 و 10 آگوست) به توليد و انتقال اطلاعات محلي اختصاص دارد.

موضوع سال 2010 اين نشست «كتابخانه‌ها سوق دهنده دسترسي به دانش» و حول اين موضوع‌ها انتخاب شده است؛
دسترسي آزاد به دانش؛ كه به اندازه آزادي بيان اهميت دارد.
دسترسي به همه چيز؛ شامل مشكلات بصري و ديگر دشواري‌هاي خواندن.
باز و دربرگيرنده بودن، هيچ اهميتي ندارد كه شما كه هستيد يا اين كه از كجا آمده‌ايد.
حوزه عمومي؛ جايي بر شبكه يا فضاي فيزيكي، كه مردم مشاركت اجتماعي خود را به اشتراك مي‌گذارند و به عنوان خدمات عمومي به توليد محتوي مي‌پردازند.
باز بودن به روي ايده‌ها؛ با سوق دادن استفاده‌كنندگان به سمت نوآوري‌ها، در جايي كه استفاده كننده مي تواند خود يك توليد كننده باشد.
دسترسي به امكانات انتشار؛ براي ساختن دانش، ايده و توازن بهتر بين حقوق نشر و آزادي اطلاعات. 

در هفتاد و ششمين دوره برپايي اجلاس ايفلا 1600 کتابدار از 150 کشور جهان حضور دارند و آخرین یافته‌های تحقیقی خود را در این اجلاس جهانی ارائه مي‌كنند. 

ایفلا (فدراسیون بین‏المللى انجمن‏ها و مؤسسات کتابدارى) در سال 1927 میلادى در ادینبورگ تأسیس شد و از همان سال نیز فعالیت خود را آغاز کرد. این فدراسیون از نخستین روز تأسیس تاکنون به عنوان مهمترین انجمن بین‏المللى حرفه‏اى و تخصصى در زمینه کتابدارى و اطلاع‏رسانى محسوب مى‏شود. ایفلا یک انجمن متخصص بین‏المللى مستقل و غیردولتى است كه با NGOها، سازمان‌هاي دولتى و ملى و با يونسكو در امر آموزش، علوم و فرهنگ همکارى و مشارکت مى‏کند.
 
اهداف این فدراسیون عبارتند از؛ گسترش و رواج دادن تفاهم و همکارى، مباحثه، تحقیق و پژوهش و توسعه بین‏المللى در تمامي زمینه ‏هاى فعالیت‏هاى کتابدارى، شامل کتابشناسى، خدمات اطلاعاتى و تعلیم و آموزش کارکنان و نیز فراهم آوردن سازمانى که از طریق آن، کتابدارى بتواند در منافع و امتیازات بین‏المللى نیز سهیم شود. از دیگر اهداف این فدراسیون، ارتقا و پیشبرد سطح سواد بین‏المللى و کمک در امر تحقیق و پژوهش و توسعه و پیشرفت در تمام زمینه ‏هاى کتابدارى و علوم اطلاع‏رسانى است. 

مركز همايش‌هاي سوئد كه در شهر گوتبورگ واقع شده، در زبان انگليسي گوتنبورگ خوانده مي‌شود.


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com