پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 11:17
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
بانوی اول ژاپن با کتاب همسرش را به تمسخر گرفت چاپ

بانوي اول ژاپن در كتابي جديد ضمن بيان زوايايي پنهان از زندگي شخصي و عمومي خود با نخست وزير، به شدت از سياست‌هاي او انتقاد كرد و جايگاه او به عنوان بالاترين شخص ملي را زير سوال برد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از آسوشيتدپرس ، نوبوكو كان، همسر نخست وزير و بانوي اول ژاپن در كتاب «تو نخست وزيري، پس چه چيزي در ژاپن تغيير خواهد كرد؟» با بيان فهرستي از اشتباه‌هاي همسرش از خطاهايش در انجام امور خانه تا اخلاق تند و عصبي او، به شدت از جايگاه او به عنوان نخست وزير انتقاد مي‌كند.

اين كتاب به شرح وقايع زندگي چهل ساله اين زوج ژاپني و فراز و فرودهاي زندگي آنان مي‌پردازد؛ از زماني كه اين دو يكديگر را ملاقات كردند و به هم علاقه‌مند شدند تا احساس بانوي اول ژاپن قبل و بعد از نخست وزيري همسرش. نوبوكو كه همسرش او را «مخالفي در داخل خانه» مي‌نامد معتقد است كه نائوتو كان، نخست وزير كنوني ژاپن به صورت شانسي نخست وزير شد و او احساس مي‌كند كه همسرش در جايگاهي غيرواقعي قرار گرفته است. وي مي گويد: از آنجا كه من او را به خوبي مي‌شناسم از خودم مي پرسم آيا واقعا اين شخص براي مقام نخست وزيري مناسب است؟

نوبوكو حتي معتقد است كه دوران زمامداري نائوتو كان به عنوان رهبر حزب دموكراتيك ژاپن كوتاه خواهد بود: «در حقيقت او براي دبير كلي حزب يا رياست كميته تحقيق مناسب تر از رهبري حزب است».

اين همسر منتقد اما به اين نكته نيزاشاره مي كند كه آقاي نخست وزير به خوبي به او در تربيت و مراقبت از دو پسرشان كمك مي كند.
بانوي اول ژاپن در اين كتاب مي‌گويد هنگامي كه نخست وزير بدون نوشته و شفاهي صحبت مي‌كند مي تواند افكار را تحت تاثير قرار دهد اما زماني كه از روي متن، سخنراني كند اين توانايي را از دست مي‌دهد.

«ناتوئو كان» نخست وزير ژاپن در پاسخ به اين سوال كه واكنش شما نسبت به اين كتاب چيست گفت: مي ترسم آن را بخوانم.

از آنجا كه در فرهنگ ژاپن احترام به خانواده و صيانت از آن جايگاه وپژه‌اي دارد، انتقاد صريح و بي‌پرده بانوي اول ژاپن از مقام همسرش تعجب همگان را برانگيخته است.

انتشارات «جنتوشا» اين كتاب را در شمارگان 60 هزار نسخه در هفته جاري روانه بازار مي كند.


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com