جمعه 7 ارديبهشت 1403 23:28
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
ايتاليايي‌ها در فصل گرما چه مي‌خوانند؟ چاپ

 

پنج رمان ايتاليايي و پنج رمان خارجي، همچنان طيف پرفروش‌ترين كتاب‌هاي بازار كتاب ايتاليا را تشكيل داده‌اند.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از سايت ايتاليايي آي‌بي اس، كتاب «اين سخن فاش كردني نيست» اثر مشترك «آندره‌آ كاميلري » و «كارلو لوكارتي» همچنان در صدر پرفروش‌ترين كتاب‌هاي ايتاليا قرار دارد. داستان كتاب درباره قتلي است كه در آن مقتول در حالي پيدا مي‌شود كه يك ماهي در دهانش قرار دارد.

كتاب «در جستجوي گنج» اثر ديگري از «آندره‌آ كاميلري» كه درباره شخصي است كه در پي يافتن گنج به يك روستاي دورافتاده راه پيدا مي‌كند هم رتبه دوم خود را در مقايسه با دسته‌بندي هفته گذشته حفظ كرده است.

«اسكارپتا» نوشته «پاتريشيا دو كورن‌ول» انگليسي كه هفته گذشته در جايگاه سوم قرار داشت، جايش را به كتاب «سرب» نوشته «سيلويا آوالونه » داده و به رده پنجم تغيير مكان داده است.

«سرب» نامزد جايزه استرگا(جادوگر) 2010، ارزشمند‌ترين جايزه ادبي اين كشور بود. اين كتاب كه در آن از جامعه‌اي صنعتي تا پساصنعتي، كارگري تا بورژوازي، ايتالياي سنتي تا پست مدرن، نوجواني تا جواني نوشته شده، در رتبه دهم پرفروش‌ترين كتاب‌هاي هفته گذشته ايتاليا قرار داشت و اكنون در رده سوم قرار دارد.

رمان «كانال موسوليني» نوشته «آنتونيو پناكي» برنده جايزه استرگاي امسال هم بالاخره وارد چرخه پرفروش‌ترين كتاب‌هاي هفته شد و به جاي «زندگي كوتاه دوم بري تانر» «استفاني مه‌ير» نشست و به رده چهارم صعود كرد و كتاب «مه‌ير» را به جايگاه ششم جدول برد.

«كانال موسوليني» با زمينه‌اي تاريخي، بر بستر مسايل مختلف دهه 30 قرن بيستم از تاريخ معماري آن گرفته تا تحليل‌هاي اجتماعي، تغيير در سنت، نگاهي به سياست، داستان عاشقانه و طرز تفكر خانواده‌اي كه تغيير مي‌كند، شكل گرفته است. اين كتاب هفته گذشته در اين دسته‌بندي جايي نداشت.

«عامل اسكارپتا» كه در مكان پنجم قرار گرفته، درباره شخصي است كه در پزشكي قانوني نيويورك كار مي‌كند و هفته پيش از كريسمس به پروژه يك قتل كه در سنترال پارك رخ داده برمي‌خورد. هفته گذشته كتاب «آخرين خط افسانه‌ها» اثر «ماسيمو گرامليني» در جايگاه پنجم قرار داشت.

در رمان «دومين زندگي كوتاه بري تانر» كه در مكان ششم جاي دارد، قهرمان اصلی داستان دختری به نام «بری تانر» یک دختر خون‌آشام است که خوانندگان رمان‌های «مه‌یر» در سومین جلد از این سری با عنوان «تا سرخی غروب» با او روبه‌رو شدند. «بری تانر» در این داستان به تشریح سفر خود با ارتش خون‌آشام‌های تازه متولد شده می‌پردازد که می‌خواهند «بلا سوان» را نابود کنند.

«آخرين خط افسانه‌ها» نوشته «ماسيمو گرامليني» هم در جاي «قابيل» «ژوزه ساراماگو» نشست و در رده هفتم جاي گرفته است. «آخرين خط افسانه‌ها» هفته گذشته مقام پنجم جدول را دارا بود.
اين كتاب درباره فردي است كه اعتماد به نفس كمي دارد و از زندگي رنج مي‌برد. اما در يك سفر و اتفاق‌هايي كه برايش مي‌افتد، استعداد‌هايش را كشف مي كند و عشق در وجودش جريان پيدا مي‌كند.

اثر «جفري دي‌ور» بريتانيايي، «سيمي كه مي‌سوزد» در جاي هشتم قرار دارد و جاي «انجيل به روايت مسيح» «ساراماگو» را اشغال كرده است.

كتاب «رازهاي وحشتناك ماكس‌ول سيم» اثر «جاناتان كوئه» نويسنده انگليسي به رده نهم رسيده و «كاخ نيمه‌شب» نوشته «كارلوس روييز زافون» نويسنده اسپانيايي را از اين گردونه بيرون رانده است.

«رازهاي وحشتناك ماكس ول» رماني است درباره مردي چهل و هشت ساله كه جسدش را در ماشينش كه در ميان برف‌ها گير كرده پيدا مي‌كنند. او به تازگي از همسرش جدا شده و حتي توانايي ارتباط با پدر و تنها دخترش را هم ندارد. او حتي نمي‌تواند مشكلاتش را با هفتاد و چهار دوستي كه در فيس بوك دارد در ميان بگذارد. تا اين‌كه تصميم مي‌گيرد به دنبال كار به خارج از لندن سفر كند و ... .

كتاب «آقاي گرگوري» نوشته «كازاتي مودينياني» نيز رتبه دهم اين جدول را دارد، در حالي‌كه هفته گذشته «سرب» در اين جايگاه قرار داشت. «آقاي گرگوري» سرگذشت مردي است كه از دوران كودكي و زماني كه بيماري وحشتناكي منطقه زندگي شان را در بر مي‌گيرد، سخن مي‌گويد. او در نوجواني تصميم مي‌گيرد در جستجوي يك زندگي موفق ايتاليا را به مقصد آمريكا ترك كند. پس از چند سال به فردي ثروتمند تبديل مي شود، اما ناگهان تمام دارايي‌اش را به خاطر اشتباه در يكي از سرمايه‌گذاري‌هايش از دست مي‌دهد.


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com