چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 06:02
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
شبكه ملي توزيع خودكار كتاب در كشور ايجاد مي‌‌شود چاپ

مدير عامل شركت نشر الكترونيك ايران از توسعه ويترين كتاب در كشور با راه‌اندازي دستگاه‌هاي فروش خودكار كتاب خبر داد و گفت: با توسعه اين دستگاه‌ها در سراسر كشور يك شبكه ملي توزيع خودكار فروش كتاب در كشور ايجاد مي‌كنيم.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي شركت نشر الكترونيك ايران، محمدعلي خطيبي، مدير عامل شركت نشر الكترونيك ايران با اعلام اين خبر گفت: نصب اين دستگاه‌ها نه به معناي حذف فروشنده كتاب و جايگزيني براي آن بلكه به منظور توسعه فروشگاه‌ها و ويترين كتاب در كشور صورت مي‌گيرد. ضمن اينكه اين طرح به رشد اقتصادي در حوزه نشر نيز كمك شاياني مي‌كند.
وي افزود: ايجاد امكان دسترسي شهروندان ايراني به اين دستگاه‌ها گام موثري در ارائه محصولات فرهنگي به مردم است و ما بنا داريم اين دستگاه‌ها را به صورت شبكه‌اي در تهران و در ساير شهرستان‌ها گسترش دهيم.
مدير عامل شركت الكترونيك ايران با اعلام آمادگي شركت نشر الكترونيك ايران براي همكاري با ناشران داخلي در زمينه توسعه اين شبكه گفت: طرح نصب اين دستگاه‌هاي خودكار فروش كتاب را در ابتدا به صورت پايلوت با همكاري انتشارات سوره مهر شروع كرديم و از رياست سازمان تبليغات اسلامي گرفته تا زيرمجموعه‌هاي اين سازمان كمك هاي خوبي براي پيشبرد طرح صورت گرفت.
وي اظهار داشت: استفاده از اين دستگاه‌ها براي عرضه محصولات فرهنگي تنها در چند كشور نادر دنيا از جمله ايران شروع شده است و ما با همكاري انتشارات سوره مهر تا پايان خرداد ماه شبكه اي مشتمل بر26 دستگاه خودكار فروش كتاب را در اماكن عمومي و مراكز دانشگاهي سطح شهر تهران نصب خواهيم كرد.
خطيبي همچنين از ايجاد شبكه ملي توزيع خودكار كتاب در كشور خبر داد و افزود: در فاز پايلوت مراحل توسعه اين طرح كاملا طي مي‌شود تا بتوانيم اين طرح را در سراسر كشور توسعه دهيم و يك شبكه ملي توزيع خودكار كتاب و محصولات فرهنگي ايجاد كنيم.
مدير شركت نشر الكترونيك همچنين تصريح كرد: همانطور كه ساير فناوري هاي تكنولوژي در كشور ما رشد چشمگيري داشت. پيش بيني مي كنيم اين طرح نيز جايگاه مناسب خود را به زودي در جامعه پيدا مي كند، مشروط بر آن كه رسانه‌ها و فعالان حوزه نشر با پشتيباني از اين طرح، فرهنگ استفاده از اين دستگاه‌ها را در جامعه نهادينه كنند.
به گفته خطيبي، مركز نشر الكترونيك ايران كه اين دستگاه را طراحي كرده و با همكاري كشور سازنده آن به ساير متقاضيان در جهان عرضه مي كند، نماينده، انحصاري اين طرح در خاورميانه است.


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com