جمعه 7 ارديبهشت 1403 00:02
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
زندگي‌نامه آغاسي بهترين كتاب ورزشي انگليس شد چاپ

 

كتاب «باز» كه درباره زندگي تنيس‌باز مشهور جهان «آندره آغاسي» نوشته شده، ‌جايزه كتاب ورزشي بريتانيا را به خانه برد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)‌به نقل از تلگراف، رييس هيات داوران جايزه كتاب‌هاي ورزشي بريتانيا شب اهداي جايزه را شبي خوش براي نويسندگان خارجي ناميد.

در اين رقابت‌ها «پسر طلايي» يك بيوگرافي اثر «كريس ريان» كه درباره كاپيتان سايق تيم استراليا «كيم هيوز» نوشته شده بهترين كتاب كريكت سال 2009 شناخته شد. در حالي كه «باز» هم كه در رده زندگي‌نامه خودنوشت جاي مي‌گيرد، با افشاگري آغاسي درباره خلاف‌هاي حرفه‌اي و اخلاقي‌اش به اثري پرفروش بدل شد. «هارولد لاروود» زندگي‌نامه لاروود نوشته «دانكن هميلتون» نيز با استقبال منتقدان روبه رو شد. اين كتاب كه برنده جايزه ويليام هيل هم شد، در بخش بهترين بيوگرافي عنوان برنده را از آن خود كرد.
 
هيات داوران كه از اثر بيوگرافي خودنوشت آغاسي تقدير كردند آن را به خاطر كمك گرفتن از روزنامه‌نگاري كه برنده جايزه پوليتزر شده و معرفي درست ناشر، بسيار موفق دانستند و گفتند: در حالي كه در فهرست نهايي خود زندگي‌نامه خودنوشت ورزشكاران بزرگي را داشتيم، اما ناشر هيچيك از آن‌ها مثل «باز» نتوانست درست عمل كند و كتاب خود را به مخاطب بشناساند.

در اين رقابت‌ها «باز» آغاسي توانست به عنوان نويسنده بهترين بيوگرافي خودنوشت، اين جايزه را به خود اختصاص دهد. بهترين بيوگرافي هم به كتاب «هارولد لاروود» و نويسنده آن دانكن هميلتون رسيد. بهترين كتاب مصور هم به «مركز زمين» اثر جان بارت رسيد و نيكولاس كلي به عنوان بهترين نويسنده تازه كار براي نوشتن «خسوف» جايزه برد. جايزه بهترين كتاب راگبي را هم جان دانيل به خانه برد. در حالي كه «كانتونا» اثر فيليپ آكلير عنوان بهترين كتاب فوتبال را از آن خود كرد. «پسر طلايي» اثر كريستين ريان عنوان بهترين كتاب كريكت را گرفت و بهترين تلاش براي معرفي يك كتاب ورزشي هم به «مارك بيومونت» براي كتاب «اسباب بازي مادلين براي مردي كه دور جهان ركاب زد» رسيد.


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com