پنجشنبه 30 فروردين 1403 21:44
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
ضرورت هماهنگي محتواي كتاب‌هاي تاريخي با تصوير روي جلد چاپ
تصوير جلد اكثر كتاب‌هاي تاريخي بدون توجه به محتواي آن انتخاب مي‌شود و هماهنگي لازم بين تصوير جلد و محتواي كتاب وجود ندارد.
دكتر ايرج بهرامي، با بيان اين مطلب گفت: ناشران، تصويرهايي كه براي كتاب‌هاي تاريخي انتخاب مي‌كنند، بر مبناي فروش بيشتر كتاب است و اغلب با متن كتاب هماهنگي ندارند.

وي همچنين افزود: تاريخ‌نگارن بايد محتواي تاريخي كتاب‌ها را مشخص كنند كه در چه دوره‌اي از تاريخ قرار گرفته و كدام شخصيت تاريخي در آن دوره وجود داشته است و سپس تصوير جلد كتاب‌ را بر آن اساس انتخاب كنند.

اين نويسنده و محقق يادآور شد: تاريخ‌نگاران بايد خود در انتخاب تصوير كتاب‌ها دخالت داشته باشند تا ناشران براي فروش بيشتر كتاب، فقط  به تصوير جلد آن توجه نكنند.

وي همچنين پيشنهاد كرد: كتاب‌هاي تاريخي  توسط متخصصان كنترل شود تاآثار پژوهشي خوبي به بازار كتاب عرضه شود و منبعي براي تاريخ‌نگارن و پژوهشگران آينده باشد.

نويسنده كتاب «روئين‌تني و جاودانگي در اساطير» خاطرنشان كرد: اگر انتشار كتاب توسط متخصصان بررسي نشود، شاهد كتاب‌هاي بازاري و لوكس در ويترين كتابفروشي‌ها خواهيم بود كه از پژوهش بي‌بهره‌اند. 

وي در پايان سخنانش يادآور شد: كتاب و نشر آن در جامعه، مقدس است و بايد با مطالعه، تحقيق و بررسي منتشر شود، زيرا تاريخ‌نگاران بعدي از اين كتاب‌ها بهره مي‌گيرند و ممكن است آن‌ها نيز به اشتباه، تاريخي را براي آيندگان به يادگار بگذارند.

یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com