پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 01:27
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
انتشار كتاب «اسلام براي كودكان» در آلمان چاپ

كتاب «اسلام براي كودكان» تأليف آنيس حماده كه به زباني ساده فرهنگ و معارف دين اسلام را به كودكان و نوجوانان مي‌آموزد، در آلمان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، پرفسور اُود اشتاين باخ اسلام‌شناس آلماني و رئيس سابق مؤسسه شرق شناسي آلمان در ‌هامبورگ، مقدمه‌اي بر اين كتاب نگاشته است. او در اين مقدمه آورده است: در زمينه اسلام اخيرا در غرب زياد گفت‌وگو مي‌شود و هركس تصور مي‌كند كه اطلاعات مكفي را در اين باره در اختيار دارد، ولي آيا واقعا اينگونه است؟ چه فرهنگ‌هايي در ادامه اين شناخت وجود دارند و چه انسان‌هايي به خدا و اسلام ايمان دارند؟ آيا قرآن با انجيل قابل مقايسه است؟ كار مساجد چيست؟
آنيس حماده پس از مطرح ساختن پرسش‌هاي فوق، خواننده كتابش را با خود به سفري جذاب به جهان اسلام مي‌برد. وي با حكاياتي مربوط به صدها سال پيش آغاز مي‌كند؛ با چگونگي زيست اولين مسلمانان در مكه و مدينه. وي دوران خلافت عثماني را عصر شكوفايي فرهنگ اسلامي و علوم برمي‌شمارد و عامل ركود فرهنگ اسلامي را سقوط امپراطوري عثماني قلمداد مي‌كند.
وي در اين كتاب به تشريح معارف و فرهنگ اسلامي مي‌پردازد و درباره قرآن و اصول عقايد اسلامي سخن مي‌گويد و در عين حال، بخشي از كتابش را نيز به آموزش زبان عربي، به عنوان عامل پيوند دهنده مسلمانان جهان اختصاص مي‌دهد.
از جمله ابتكارهايي كه در بخش آخر اين كتاب به كار رفته اين است كه خواننده بر هليكوپتري مجازي سوار مي‌شود و بر فراز كشورهاي اسلامي به پرواز در مي‌آيد و از نقاط ديدني كشورهاي مسلمان بازديد مي‌كند.
اين كتاب براي كودكان 12 سال به بالا، جوانان و تمام اشخاصي كه در جستجوي مدخلي ساده و روان براي شناخت اسلام هستند، توصيه شده است.
كتاب «اسلام براي كودكان» در 352 صفحه و با شماره شابك ISBN 978-3-8266-8638-2، به زبان آلماني و به قيمت 17.95 يورو، اكنون در كتابفروشي‌هاي آلمان در دسترس علاقمندان قرار دارد.


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com