شنبه 1 ارديبهشت 1403 06:51
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
راهیابی خالق«پارک ژوراسیک» به جدول پرفروش‌ها چاپ

فهرست کتاب‌های پرفروش این بار اثري از «مایکل کرایتون» خالق «پارک ژوراسیک» را در خود جای داده که دست‌نوشته‌های آن پس از مرگ نويسنده در سال 2008 پیدا شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از نیویورک تایمز، ین بار نیز «جیمز پترسون» موفق شد «استفن کینگ»، دن براون» و جان گریشام» را پشت سر بگذارد و براي دومین بار صدرنشینی را از آن خود کند.

رمان «من، الکس کراس» داستان کارآگاهی به نام «الکس کراس» را به تصویر می‌کشد که با جسد خواهرزاده‌اش روبه رو می‌شود و در تحقیقات برای یافتن قاتل درمی‌یابد مقتول با گروهی خطرناک ارتباط داشته و...

دومین جایگاه اين هفته در اختیار رمان تازه وارد «عرض‌هاي جغرافيايي غيرمجاز» نوشته «مایکل کرایتون» قرار گرفت. بیشتر آثار این نویسنده که در ژانر وحشت، داستان‌های علمی تخیلی و پزشکی مي‌گنجد تا به حال به روی پرده سینما آمده است. وی در نوامبر (آبان) 2008 درگذشت و پس از پیدا شدن نسخه خطی «عرض‌هاي جغرافيايي غيرمجاز»، اين اثر دو هفته پيش منتشر شد و در همین مدت کوتاه موفقیتی بزرگ به دست آورد.

داستان این کتاب در دریای کارايیب قرن هفدهم می‌گذرد و درباره حمله دزدان دریایی به یک کشتی بادبانی حامل طلا برای اسپانیاست.

11 هفته از حضور«دن براون» در میان نویسندگان مطرح جهان گذشته و همچون هفته گذشته، او عنوان سوم را به خود اختصاص داده است. قهرمان اين كتاب پروفسور رابرت لنگدان اين بار در پي يافتن اسرار مخفي لژ فراماسونري در واشنگتن است.

«زير گنبد» به قلم «استفن کینگ» كه به عنوان چهارمین کتاب هفته شناخته شده، داستان شهری را روایت می‌کند که ناگهان به شکلی غیر‌قابل توجیه به دلیل وجود یک میدان نیروی نامرئی با باقی جهان قطع ارتباط می‌كند. هواپیماها در این شهر تکه تکه می‌شوند و به صورت آهن پاره‌هایی سوزان از آسمان فرو می‌ریزند، ماشین‌ها بر اثر تصادف با دیوار منفجر می‌شوند،حیوانات دوپاره می‌شوند و خانواده‌ها از یکدیگر جدا می‌افتند. هیچ کس نمی‌داند که اين حايل نامرئي چه زمانی دوباره ناپدید می‌شود و ذخیره مردم چه زمانی به پایان می‌رسد. همه برای زنده ماندن و بقاي خود می‌جنگند و...

پنجمین ردیف جدول در اختیار کتاب تازه وارد «نفس گیر» به قلم «دین کونتز» قرار گرفت. این نویسنده ما را به دنیایی پر از اضطراب و ماجرا می‌برد و تمام مدت افکار انسان را معلق نگه می‌دارد. داستان درباره جانورانی شگفت‌انگیز و عجیب در کوه‌های کلرادو است که با خروج از مخفیگاه خود مشکلاتی را ایجاد می‌کنند.

«جان گریشام» نیز با کتاب «فورد کانتی»پس از 4 هفته حضور در اين فهرست، ششمین کتاب هفته شناخته شد. این کتاب در واقع مجموعه داستان‌های كوتاهي است که در قالب یک کتاب به چاپ رسیده و ماجراهای آن حوالی می‌سی‌سی‌پی می‌گذرد.

«نخستین خشم لرد» اثر «جيم باچر» از ديگر کتاب‌های تازه وارد به این فهرست، در رديف هفتم ایستاده است. این کتاب ششمین کتاب از مجموعه داستان‌های خیالی آلراست. یکی از لردهای «کالارا» علیه حکومت لرد پیر «گایوس سکستوس» شورش می‌کند و با وجود این که جانش در معرض خطر است، به مبارزه ادامه می‌دهد و...

هشتمین ردیف جدول در اختیار رمان «كمك» نوشته «كاترين استاكت» قرار گرفت که 35 هفته موفق را پشت سر گذاشته است. این رمان به زندگي يك زن جوان سفيدپوست و دو خدمتكار سياه‌پوست او در دهه 60 در منطقه مي‌سي‌سي‌پي آمريكا مي‌پردازد.

«خرابکار» نوشته مشترک «کلیو کاسلر» و «جاستین اسکات» که هفته گذشته ششمین کتاب جدول بود، این بار در نهمین رديف ایستاده است. داستان این کتاب در سال 1907 می‌گذرد و یک کارآگاه معروف برای یافتن خرابکار حرفه‌ای در سراسر غرب به جستجو می‌پردازد. این خرابکار به دلایلی نامعلوم اقدام به انفجار خطوط آهن و قطارها کرده و با از بین بردن بسیاری از تاسیسات شهری مشکلات فراوانی را برای شهروندان به وجود می‌آورد و...

آخرين عنوان نيز كتابي است كه پس از چند هفته خروج از فهرست دوباره به ده عنوان نخست فهرست پرفروش ها بازگشته است:‌ «آخرين ترانه» اثر نيكلاس اشپاركز داستان دختري 17 ساله است كه پس از جدايي پدر و مادرش، و پس از سال‌ها به ديدار پدرش مي‌شتابد و در اين ديدار به احساسات جديدي در وجودش دست مي‌يابد.


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com