سه شنبه 28 فروردين 1403 12:43
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
جایزه بین‌المللی بوكر عربي فهرست اوليه‌اش را معرفي كرد چاپ

دیروزهیات داوران جایزه بین‌المللی بوكر عربي در سال 2010، برای سومین سال متوالی فهرست اولیه نامزدهای دریافت این جایزه را معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)  به نقل از و.ا.م، دراین لیست 16 کتاب از میان 115 کتاب ارسالی از 17 کشور عربی مصر، سوریه، لبنان، اردن، لیبی، عربستان سعودی، فلسطین، عراق، کویت، یمن، مصر، عمان، تونس، الجزایر، مراکش، سودان و بحرین انتخاب شده‌اند.

نامزدهای دریافت جایزه عبارتند از:
«درختی پوشیده از برگ» نوشته «الخمیس اومایما» از عربستان سعودی، «یک روز ابری در دامنه غربی» اثر«المنسی کیندیل محمد» از مصر، «حركت انگشتان» به قلم «الرملی محسن» از عراق، «چه کسی بانو را خوشحال خواهد کرد؟» از اردن، «پادشاهان تپه های شنی» نوشته «بادر علی» از عراق، «خیابان دلبستگی» به قلم «بن بخیت عبدالله» از عربستان سعودی، «180 غروب خورشید» نوشته «داوود حسن» از لبنان، «آن سوتر از بهشت» اثر «عزالدین منصور» از مصر، «آمریکا» به قلم«جابر ربی» از لبنان، «جرقه‌های عشق» نوشته «خال عبدو» از عربستان سعودی، «زنی از تل آویو» نوشته «مدهون رباهی» از فلسطین، «اصل و فرع» اثر«خلیفه سحر» از فلسطین ،«وقتی گرگ ها پیر می‌شوند» نوشته«ناجی جمال» از اردن، «روزی بزرگ برای مردن» به قلم «قسیمی سمیر» از الجزایر، «چیزی به نام عشق» اثر «صبح الاویا» از لبنان و «نگهبانان هوا» نوشته «یاسین حسن رزا» از سوریه .

هیات داوران متشکل از 5 داور اروپایی و عربی است که لیست نهایی6 نفره‌ای را در 15 دسامبر در کنفرانسی خبری در نمایشگاه کتاب بیروت اعلام خواهد کرد و نفر برگزیده این جایزه نیز در 2 مارس 2010 در نخستین روز نمایشگاه بین المللی کتاب ابوظبی معرفی خواهد شد.

این جایزه از آوریل سال 2007 با همکاری بنیاد جایزه بوکر و حمایت‌های بنیاد بشردوستانه امارات در ابوظبی مرکز امارات متحده عربی شکل گرفت. هر یک از 6 نفر راه یافته به لیست نهایی جایزه 10 هزار دلاری می‌گیرند و برنده نهایی این لیست 50 هزار دلار دیگر دریافت خواهد کرد.

«بها طاهر» و «یوسف زیدان» با کتاب های«غروب بهشت» و «عزازيل» هر دو از مصر برنده‌های دو دوره گذشته این جایزه در سال‌های 2008 و 2009 بوده‌اند. «غروب بهشت» در کشورهای انگلستان، فرانسه، آلمان، نروژ، رومانی، بوسنی و کانادا ترجمه شده و به چاپ رسیده است. «عزازيل» برنده جایزه سال 2009 نیز توسط انتشارات آتلانتیک در بهار 2010 در انگلستان منتشر خواهد شد و شاهد انتشار آن در کشورهایی مانند ایتالیا، یونان، آلمان، رومانی، بوسنی و کرواسی خواهیم بود.


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com