جمعه 31 فروردين 1403 08:46
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
نویسنده آلمانی زبان برنده بخش خارجي جایزه ادبی فمینا شد چاپ

«متیاس شوکه» نویسنده 55 ساله متولد شهر «برن» به عنوان نخستين نویسنده آلمانی زبان جایزه ادبی «فمینا» فرانسه در بخش ادبيات خارجي را از آن خود كرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری سويیس، این نویسنده که در شهر برلین زندگی می‌کند، این جایزه را براي رمان «مائوریس سوار بر مرغ خانگی» از آن کرده است.

کتاب «مائوریس سوار بر مرغ خانگی» که توسط «پاتریشیا سورشر» مترجم اهل «لوزان» سويیس از زبان آلمانی به فرانسوی ترجمه شده، در سال 2006 به زبان آلمانی منتشر شد. نویسنده در این کتاب توسط «مائوریس» خواننده را به یک سفر شاعرانه و خیالی به اطراف برلین می‌برد.

جایزه ادبی «فمینا» که هیات داوران آن را تنها چهره هاي سرشناس ادبي زن تشکیل می‌دهند، یک جایزه نقدی نیست و اهدای آن به یک کتاب باعث افزایش رقم فروش آن کتاب می‌شود.

چاپ نخست ترجمه فرانسوی این رمان در ماه فوریه در 2500 نسخه منتشر شد و بر مبنای اطلاع انتشارات «زوئه» در شهر ژنو، چاپ دوم این کتاب در 14 هزار نسخه به زودی منتشر می‌شود.

«متیاس شوکه» در سال 2006 به خاطر نگارش این رمان جایزه کار انفرادی بنیاد شیلر کشور سويیس را دریافت کرده بود. نسخه آلمانی این رمان را انتشارات «امان» منتشر کرده و تاکنون 15 هزار جلد از این کتاب به زبان آلمانی به فروش رسیده است. مقامات این انتشارات بر این عقیده‌اند که این رقم گرچه یک رقم جنجالی نیست اما قابل قبول است.

«شوکه» در سال 1954 در شهر برن متولد شد، در شهر «بیل» به دبیرستان رفت و در زوریخ در رشته بازیگری فارغ‌التحصیل شد. وی بعدها در خانه بازیگری شهر بوخوم با «پیتر سادک» به فعالیت پرداخت، اما از سال 1980 به عنوان یک نویسنده و فیلمساز ساکن برلین شد.

«گوئل اوبري» نویسنده متولد 1971 به خاطر نگارش اثری با عنان «شخص» جایزه بخش اصلي «فمینا» يعني ادبيات فرانسه2009 را از آن خود کرد. این اثر پرتره‌ای است از پدر این نویسنده که یک حقوقدان طراز اول مبتلا به بیماری روانی است و تلاش می‌کند تا برای بیماری‌اش به خودش حساب پس بدهد.

«میشله پروت» مورخ نيز به خاطر مقاله «تاریخچه اتاق» جایزه بهترین مقاله را دریافت کرد. این مقاله درباره اتاقی است که در آن زندگی انسان‌ها اتفاق می‌افتد؛ از اتاق کودکان گرفته تا اتاق بیماران ،سلول یک راهبه تا اتاق دانشجویی.


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com