شنبه 1 ارديبهشت 1403 11:49
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
جشنواره چاپ از سال آينده به صورت بين‌المللي برگزار مي‌شود چاپ

مدير دفتر امور چاپ وزارت ارشاد از برگزاري دهمين جشنواره چاپ به صورت بين‌المللي از سال آينده خبر داد.

به گزارش خبرگزاري فارس، جلال ذكايي مدير دفتر امور چاپ وزارت ارشاد عصر امروز يكشنبه 17 آبان در مراسم اختتاميه نهمين دوره مسابقات تخصصي جشنواره چاپ كه با حضور رؤساي اتحاديه‌هاي صنعت چاپ در فرهنگسراي نياوران برگزار شد گفت: روزهاي اول كه برنامه‌هايي براي نهمين دوره اين جشنواره تدارك ديده مي‌شد اين دغدغه وجود داشت كه آيا استقلال مسابقات چاپ و انفكاك آن از مراسم اصلي كه در 11 شهريورماه سال جاري برگزار شد آسيبي به اين مسابقه مي‌رساند اما استقبال چشمگير از مسابقه نشان داد هر كجا نامي از چاپ باشد عزيزان دست‌اندركار اين صنعت با استقبال فراوان حضور پيدا مي‌كنند.
وي افزود: يكي از ويژگي‌هاي جشنواره ايده‌آل اين است كه انگيزه ايجاد كند اگر جشنواره‌اي نتواند در شركت‌كنندگان انگيز ايجاد كند به يك فعاليت روزمره تقليل مي‌يابد و رو‌به‌افول مي‌رود.
ذكايي در ادامه تأثيرگذاري را از ديگر ويژگي‌هاي جشنواره ايده‌آل خواند و تصريح كرد: هر جشنواره چاپي بايد بتواند در اجزا و بخش‌هاي مختلف صنعت چاپ تأثيرگذار باشد در غير اين صورت جشنواره نمي‌تواند ما را به سمت اهداف مورد نظر سوق دهد از سوي ديگر يك جشنواره خوب مستقل است و تحت تأثير نظرات افراد قرار نمي‌گيرد البته تأثير نظرات مثبت خوب است اما در يك جشنواره مستقل نبايد نظرات داوران تأثيرگذار باشد.
مدير دفتر امور چاپ در بخش ديگري از سخنانش ضمن مقايسه نهمين دوره جشنواره چاپ با دوره‌هاي گذشته اظهار داشت: در گذشته و فرضاً هم امروز جزيره‌اي عمل مي‌كرديم و جزيره‌اي نتيجه مي‌گرفتيم اما امسال سعي كرديم تا از اين پوسته بيرون آمده و همه اجزاي صنعت چاپ را با خود همراه سازيم.
وي ادامه داد: نتيجه چنين نگرشي افزايش سه برابري آثار ارسال شده به اين جشنواره بود.
ذكايي متذكر شد: از ديگر تفاوت‌هاي اين دوره از جشنواره اين بود كه سعي كرديم اهداف و عملكرد جشنواره با شعار آن كه حركت به سمت كيفيت بر آثار چاپي بود همسو باشد و تصميم‌گيري‌ها و معيارها با اين شعار ناهمخوان نشود.
مدير دفتر امور چاپ وزارت ارشاد در ادامه دائمي شدن دبيرخانه جشنواره چاپ را از ديگر رويدادهاي خجسته در سالهاي اخير توصيف و عنوان كرد: با دائمي شدن دبيرخانه جشنواره ظرفيتي ايجاد شد تا اين جشنواره به صورت دائم در خدمت صنعت چاپ كشور باشد.
وي در ادامه سخنانش اضافه شدن بخش بين‌المللي را به جشنواره چاپ از جمله انتطارات خود خواند و گفت: ما ناگزير هستيم كه بخش بين‌المللي را در اين جشنواره راه‌اندازي كنيم امسال تصميم داشتيم اين امر را محقق كنيم كه بنابه دلايلي كه در گذشته نيز امكان آن فراهم نبود اين كار صورت نگرفت اما انتظار ما اين است از جشنواره‌هاي سال آينده اين بخش را حتي اگر در يك رشته هم شده برگزار كنيم و مطمئن هستم كه در اين بخش نيز واحدهاي چاپي داخلي قدرت رقابت با واحدهاي چاپي خارجي را دارند و پيروز خواهند بود اما بايد اين عزم را در دولت دهم نيز داشته باشيم.
ذكايي در پايان اعلام آمادگي كرد: پس از پايان جشنواره نهم در اسرع وقت جلسات نقد و بررسي با حضور صاحب‌نظران صنعت چاپ براي ارزيابي عملكرد اين جشنواره برگزار شود.


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com