چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 16:53
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
آن وينوف برنده جايزه ادبيات كودك و نوجوان كانادا چاپ

مهمترين جايزه ادبيات حوزه كودك و نوجوان كانادا به آن وينوف، نويسنده داستان «به ترودي عزيز» تعلق گرفت.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از خبرگزاري سي.ان.دبليو، مركز ادبيات نوجوانان به همراه گروه مالي تي.دي بانك كانادا، جايزه ادبيات كودكان و نوجوانان خود را در سال 2009 به كتاب «به ترودي عزيز» اهدا كرد. اين جايزه مهم‌ترين جايزه در حوزه ادبيات كودك و نوجوان كانادا محسوب مي‌شود.

اين اثر كه توسط خانم وينوف قصه‌پردازي و مصور شده، يك جايزه نقدي 25 هزار دلاري را براي او و يك جايزه 2500 دلاري را براي ناشر او «چهارصد ضربه» (همنام با فيلمي از فرانسوا تروفو) به ارمغان آورد.

داستان «به ترودي عزيز» بر اساس يك داستان واقعي نوشته شده است. «كيز واندرهيدن» در زمان اشغال روستايشان در هلند توسط آلماني‌ها يازده ساله بود. شصت سال بعد، خاطرات گذشته ‌او با نوشتن نامه‌اي به ترودي زنده مي‌شود. ترودي دختر آلماني كوچكي بود كه خانواده كيز پس از جنگ او را تحت سرپرستي قرار دادند.

خاطرات كيز از دوران كودكي، زندگي در سايه اشغال و جستجو به دنبال انسانيتي را روايت مي‌كند كه حتي از سوي سربازان دشمن نازي نيز اعمال مي‌شود. زبان اثر ادبي و تصاوير موجود در كتاب، به داستان فضاي خاصي بخشيده كه دوراني را روايت مي‌كند كه هرگز فراموش نمي‌شوند.

در اين جشن ادبي تمام آثار داستاني ادبيات كودك و نوجوان نوشته شده به زبان فرانسه و منتشر شده در كانادا براي رده سني زير 12 سال قابل قبول بودند و جز داستان «به ترودي عزيز» از آن وينوف، چهار اثر «كليد» از آنژل دلانوا و كريستين دلزن، «ستاره سارايوو» از ژاك پاسكه و پي‌ير پرات، «چتر نو» از فلو دو كارول و استيو بشواتي و «داستان واقعي» از لئو پوانتو دو روژه كه به مرحله نهايي راه يافته بودند، هريك جايزه‌اي 10 هزار دلاري دريافت كردند.


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com