جمعه 31 فروردين 1403 04:24
photograph momaiez
nima Chekhov
کتاب های پیشنهادی
تازه های نشر
جايزه كتاب كودك «بلوپيتر» اهدا شد چاپ

جايزه كتاب كودك بلوپيتر كه هر سال از سوي بنياد فرهنگي بوك‌تراست و بخش كودكان تلويزيون بي‌بي‌سي به بهترين آثار منتشر شده در حوزه كودك اهدا مي‌شود، امسال نه نفر را به عنوان برترين نويسندگان كودك انتخاب و معرفي كرد.

به گزارش خبرگزاي فارس به نقل از تلگراف، اين جايزه هر سال در سه بخش آثار داستاني، آثار مستند و تصويرسازي براي گروه سني كودك برگزار مي‌شود.
اين جايزه با همكاري بنياد فرهنگي بوك‌تراست و بخش كودكان تلويزيون بي‌بي سي برگزار مي‌شود.
امسال همزمان با برگزاري اين جايزه، جايزه بهترين طراح سكه به مناسبت نزديك شدن المپيك 2012 نيز برگزار شد و طراحان مدل‌ها و طرح‌هاي خود را براي سكه ارائه شده در روز‌هاي برگزاري المپيك به دبيرخانه اين جايزه ارائه كردند.
اين دوره در بخش كتاب‌هاي ادبي كه نمي‌توان از خواندن آنها دست كشيد، نام نويسندگاني چون «فرانك كوترل‌بويز»، « هريت گودوين» و آلي سپاركس» به چشم مي‌خورد كه داستان‌هايي جالب و خواندني را به دبيرخانه اين جايزه ارائه كردند و موفق به دريافت جايزه شدند.
در بخش آثار مصور و كمدي جايزه «بلوپيتر» نيز كتاب‌هايي چون «پيتر كاشف پنگوئن» «به چيزها فكر كردن و ترسيدن» و «طلسم‌ها» به ترتيب به قلم « دارن كينگ»، «پيت ويليامسون» و «اميلي گراووت» توانستند جايزه اين دوره را از آن خود كنند.
«ميك منيگ» و «ميشل سايمون» و «كيت ليك» نيز در بخش آثار مستند توانستند جايزه بهترين آثار «بلو پيتر» را دريافت كنند.
در كنار اين برنامه، جايزه برترين طراحان سكه «بلو پيتر» نيز برگزار شد كه «فلورانس جكسون» نه ساله موفق شد جايزه اين قسمت را از آن خود كند.
برنده اين دوره از طراحان سكه «بلوپيتر» كه دو هفته پيشتر از برندگان بخش كتاب معرفي شد «فلورانس جكسون» دختر رئيس تاريخ تلويزيون بي‌بي سي است.
انتخاب او به عنوان برترين طراح سروصداهايي را به پا كرد به طوري كه اين موضوع به مطبوعات انگليس نيز كشيده شد.
سخنگوي بي‌بي‌سي در اين باره گفت: داوران در اين قسمت از داوري تنها با توجه به طرح‌هاي ارائه شده داوري كردند و به هيج وجه توجهي به اسم، سن و جنس شركت‌كنندگان نداشتند.
«فلورانس جكسون» طرحش را در ماه مارس به دبيرخانه ارائه كرد و نامش در ماه مي به عنوان يكي از افراد فهرست اوليه اين جايزه اعلام شد و سپس در ماه جولاي به عنوان برنده اين جايزه اعلام شد. اين ماه دقيقا همان ماهي است كه اقاي «جكسون» به عنوان مدير جديد در مجموعه تلويزيوني بي‌بي‌سي مشغول به فعاليت در گروه تاريخ اين تلويزيون شده است.


یادداشت های بازدیدکنندگان
نام شما / ایمیل شما

ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
پــیـونــد ها
مجمع ناشران الکترونیک
کتابخانه‌ی امید ایران
کتابخانه‌ الکترونیکی ‌نسیم‌ رضوان
کتاب همراه
شرکت انتشارات ویژه نشر
کتاب کودک
خرید کتاب ارشاد
خبرگزاری کتاب ايران
خانه كتاب
جایزه ادبی ایران
پایگاه‌دریافت‌کتب‌الکترونیکی
پارس بوک
این روشنای نزدیک
آی کتاب
کتابخانه مجازی ایران
کتابخانه دانشکده پزشکی شیراز
کتابخانه الکترونیکی ویکیو
آی آی کتاب
آدینه بوک
نشر کارنگ

sokhangostar All Rights reserved 2007

 info@sokhangostar.com